پلیس بحرین تبرئه شد و شهروندان بحرینی محکوم!

پلیس بحرین تبرئه شد و شهروندان بحرینی محکوم!
پنج‌شنبه 10 ارديبهشت 1394 - 11:42

دادگاه حکومت آل خلیفه همزمان با تبرئه پلیسی که یک شهروند بحرینی را به شهادت رسانده بود، هشت نفر از شهروندان این کشور را با طرح اتهامات سیاسی، به اعدام و حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاههای بحرین روز چهارشنبه یک شهروند بحرینی را به اعدام، 7 نفر را به حبس ابد و 4 نفر دیگر را به 10 سال زندان محکوم کردند.

این احکام همزمان با حکم یک دادگاه دیگر صادر شد که بر اساس آن، یکی از نیروهای پلیس بحرین از اتهام به شهادت رساندن "فاضل عباس" تبرئه شد. این شهروند بحرینی دو سال قبل به ضرب گلوله جنگی به شهادت رسید.

دادگاه های بحرین روز چهارشنبه نیز حکم 15 سال زندان برای سه شهروند دیگر صادر و از آنان سلب تابعیت کردند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

پربیننده ترین خبرها