اوغلو باردیگر منکر دخالت نظامی ترکیه در سوریه شد

اوغلو باردیگر منکر دخالت نظامی ترکیه در سوریه شد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 18:20

العالم - منابع خبری ترک روز شنبه اعلام کردند که داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه آماده شدن آنکارا برای دخالت نظامی در سوریه را تکذیب کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این در حالی است رهبران ترکیه همواره خواستار اعطای  کمک های همه جانبه با مشارکت این کشور به مخالفان برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد در سوریه هستند.

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه به نقل از "احمد داوود اوغلو" مدعی شد : امروز ضرورتی برای دخالت ترکیه در سوریه وجود ندارد.

جیمز کلابر رئیس سازمان اطلاعات آمریکا به تازگی در جلسه کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای این کشور اعلام کرد که مبارزه با گروه تروریستی داعش اولویت ترکیه به شمار نمی رود و 60 درصد عناصر تروریستی از طریق خاک ترکیه وارد سوریه می شوند.

مقام های وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون )روز گذشته اعلام کردند که آموزش نظامی مخالفان دولت بشار اسد را با کمک ترکیه و اردن از روز گذشته ( جمعه ) آغاز کرده است.  

اعضای حزب جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کردند که حزب حاکم عدالت و توسعه ممکن است تا قبل از انتخابات پارلمانی این کشور، برای بهبود محبوبیت خود به عملیات نظامی در سوریه متوسل شود.

"گورسل تکین" دبیرکل حزب جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گذشته به نقل از یک منبع موثق اعلام کرده بود که ترکیه بزودی عملیات نظامی در سوریه را آغاز خواهد کرد.

براساس آخرین نظرسنجی ها،  بر عکس انتخابات پارلمانی سابق ترکیه که حزب عدالت و توسعه در آن پیروز شد، انتظار می رود این بار این حزب تنها 38 تا 45 درصد آراء را کسب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها