17سازمان بشردوستانه جنایت صعده را محکوم کردند

17سازمان بشردوستانه جنایت صعده را محکوم کردند
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 13:36

العالم - 17 سازمان بشردوستانه بین المللی فعال در یمن،بمباران هوایی گسترده استان صعده را محکوم کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این 17 سازمان در بیانیه مطبوعاتی که خبرگزاری "سبأ" آن را منتشر کرده است، خواهان اعلان آتش بس فوری و دایمی برای انتقال کمک های بشردوستانه به یمن شد.

این سازمان های بشردوستانه خواستار اعلان آتش بس فوری و دائم به عنوان تنها راهکار پایان دادن به درد و رنج میلیونها انسان بی گناه وهم چنین پایان دادن به محاصره فعلی یمن برای تهیه و ارسال کمک های فوری مانند سوخت شدند.

از سوی دیگر "ادواردو سانتیاگو" مدیر دفتر سازمان بین المللی نظارت برکودکان یمن نیز تاکید کرد که بمبماران کورکورانه پس از توزیع نوشته هایی برای غیرنظامیان جهت ترک کردن صعده، نگرانی هایی را به وجود آورده و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

وی گفت: هشدار به غیر نظامیان، نیروهای ائتلاف را از وظیفه خود در حمایت از غیر نظامیان، زیر ساختها و تاسیسات دولتی معاف نمی کند زیرا این دوره زمانی هشدارها که از سوی ائتلاف عربستان اعلام شد به ویژه با توجه به کمبود شدید فرآورده های نفتی ناشی از محاصره و جلوگیری از ارسال سوخت به یمن کافی نبود چرا که مهاجرت غیر نظامیان در این بازه زمانی تحمیل شده ازسوی نیروهای ائتلاف در شرایط موجود غیر ممکن بود.

"هانیبال ابرکو" مدیر منطقه ای شورای پناهندگان نروژ در یمن نیز خاطرنشان کرد: ما نگران این هستیم که بمباران گسترده و بی وقفه استان صعده نخواهد توانست انگیزه ای برای گروه های درگیر جهت پایبندی به آتش بس ایجاد کند.

وی تاکید کرد: دوره آتش بس موقت برای بمباران هوایی به مدت پنج روز به هیچ وجه نخواهد توانست تغییر بزرگی در زندگی میلیونها یمنی و ارسال حجم گسترده کمک ها و وسایل مورد نیاز برای آنان ایجاد کند.

از سوی دیگر" داو محمد " مدیر منطقه ای سازمان بشردوستانه مراقبت بین المللی بر یمن، بر لزوم متوقف شدن اقدامات خشونت آمیز برای انتقال کمک های بشردوستانه به یمن تاکید و ازهمه گروه های مرتبط خواست تا با اقدامات جدی راهکاری سیاسی و طولانی مدت برای این مشکل بیابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها