آزادسازی مناطق جدیدی از قلمون + فیلم

چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 18:50

عملیات ارتش سوریه و مقاومت لبنان برای آزادسازی منطقه مهم قلمون از گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور و مقاومت لبنان در ادامه عملیات آزادسازی منطقه قلمون از لوث تروریست ها، 120 نفر از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، تپه های ابورمیله در جرد رأس المعره و باغ های عسال الورد و بلندی های تله الحرف، ضهر الهوى، ضهور باعوص و بلندی های الخشعات لبنان در مرز سوریه و تپه عقبة الفسخ در غرب جرد رأس المعره را از تروریست ها آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان گذرگاه الفتله را که رابط ارتفاعات عرسال به منطقه رأس المعره که گذرگاه اصلی عناصر مسلح برای رفتن به سمت منطقه عرسال و جرود آن است، بسته اند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان در پنجمین روز عملیات در جبهه قلمون به موفقیت های بیشتری نائل شده اند و توانسته اند که بلندی های "قرنه مشروع" و چاه "زعيتر "، "جور بيت عبدالحق " در غرب ارتفاعات رأس المعرة سوریه و شرق منطقه نحله لبنان را  هم تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش خبرنگار العالم، دستاوردهای عملیات ارتش سوریه و مقاومت لبنانی بیش از حد انتظار بود و مناطق عسال الورد و ارتفاعات بیرتال و ارتفاعات الجبه از لوث تروریست های مسلح پاکسازی شد و درگیری ها اکنون در شمال غرب الجبه به سمت ارتفاعات رأس المعره و بلندی های فلیطا در القلمون متمرکز است.

یک افسر ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت، ارتش با همکاری نیروهای مقاومت اسلامی و نیروهای حمایت مردمی و اهالی منطقه و دفاع مردمی خود را برای تکمیل عملیات بزرگ در قلمون با هدف نابودی همه تروریست ها دراین منطقه و بازگرداندن آرامش به بلندی ها تا مرزهای لبنان ، آماده می کنند.

مرحله اول این درگیری ها نتایج چشمگیری را به داشت و مساحت درگیری ها را کم کرد و شکست های متوالی را برای عناصر مسلح به داشت که درنهایت ، برخی از آنان به طور کامل از میدان نبرد خارج شدند و برخی دیگر به سمت شمال عقب نشینی کردند.

این افسر سوری همچنین گفت که هدف استراتژیک، نابودی جبهه النصره و داعش در اردوگاه ها و نیز اماکن بمب گذاری خودروها در ارتفاعات واقع در مرزهای سوریه و لبنان است.

میزان حمایت از گروه های مسلح دراین ارتفاعات، آشکار بود و عناصر مسلح  از مواضع آموزش جبهه النصره فرار کردند و سلاح ها و خودروهای خود را به جا گذاشتند و به نظر می رسد با وجود رسیدن سلاح و تجهیزات، مقاومت زیادی از خود نشان ندادند.

پربیننده ترین خبرها