وزیر اطلاع رسانی سوریه: پيروزيهای ما، شكست اسرائيل است

وزیر اطلاع رسانی سوریه: پيروزيهای ما، شكست اسرائيل است
شنبه 26 ارديبهشت 1394 - 12:07

وزير اطلاع رسانی سوريه تاكيد كرد كه پيروزی هاي ارتش سوريه و مقاومت اسلامی لبنان در نبرد با گروههاي تروريستی، زیان و ناكامی بزرگی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد: پیروزی گزینه نهایی است و تنها گزینه ما به شمار می رود.
وی با اشاره به دستاوردها و پیروزیهای کنونی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در منطقه مرزی قلمون گفت: تروریست ها در منطقه قلمون آموزش دیده هستند و سلاح های مدرن دارند و فرماندهانی نظامی کار طراحی (عملیات) آنها را انجام می دهند که ممکن است این فرماندهان ترک یا اسرائیلی یا سعودی و یا قطری باشند.
الزعبی به "ورود هزاران تروریست از خاک ترکیه به شهر جسر الشغور با حمایت و پشتیبانی آتش شدید ارتش ترکیه" اشاره کرد و خروج نیروهای سوریه از شهر جسر الشغور را برای دور کردن نبردها از داخل این شهر به منظور آسیب نرسیدن به ساکنان آن دانست.
وی تاکید کرد: ما برای وحدت سرزمین، ملت و آینده منطقه و گزینه مقاومت و پایداری می جنگیم و آنها برای گسستن منطقه و از بین بردن گزینه مقاومت و پایداری دست بکار شده اند. نبرد بین دو گزینه "اخلاقی و غیر اخلاقی "است. گزینه اخلاقی همان گزینه ای است که پیروز خواهد شد.
الزعبی گفت: راه حل سیاسی برای بحران سوریه پیچیده یا دشوار یا محال نیست بلکه نیاز به یک اراده سیاسی دارد. کسی که خواهان دستیابی به یک راه حل سیاسی ملی است باید بداند که دولت سوریه خواه در خود دمشق یا در مسکو آماده است. کسی که فکر می کند که می تواند سوریه را به هر وسیله ای تقسیم یا ساختار سیاسی کنونی آن را از بین ببرد، ما با او مشکل طبیعی و ساختاری داریم.
وی همچنین به تجاوزگری ارتش سعودی علیه یمن و استفاده از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل علیه مردم این کشور و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از آنها و انهدام ساختار زیربنایی یمن اشاره کرد و گفت: عربستان در یمن شکست خورد، زیرا به اهداف واقعی خود نرسید و قادر به آن هم نیست. صحبت عربستان از پیروزی "سخنی مضحک است نه سیاسی".
الزعبی در شصت و هفتمین سالگرد نکبت (اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) تاکید کرد: اسرائیل دشمن است و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خویش، حقی مشروع به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها