حاشیه‌های کمپ‌دیوید؛ قَدّ امیرقطر و دست ولی‌عهد سعودی!

حاشیه‌های کمپ‌دیوید؛ قَدّ امیرقطر و دست ولی‌عهد سعودی!
شنبه 26 ارديبهشت 1394 - 18:34

مقایسه قد امیر قطر با رئیس جمهور آمریکا در عکس های نشست اخیر کامپ دیوید، و قرار گرفتن دست ولی‌عهد سعودی بر روی دست اوباما، واکنش کابران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شبکه "سی ان ان" عربی اعلام کرد: در تصاویر نشست اخیر باراک اوباما و سران و نمایندگان شش عضو شورای همکاری خلیج فارس، "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر جوان قطری، بلندقدترین فرد و حتی بلندتر از اوباما به نظر می رسد و همین مساله، حساسیت برخی از آمریکایی ها را برانگیخته و آنها در شبکه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده اند.

برخی از فعالان منتقد نشست کمپ دیوید با انتشار کلیپ های در سایت یوتیوب گفتند: رئیس جمهور آمریکا در جستجوی محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولی ولیعهد سعودی بود تا در پایان نشست به او دست بدهد.

در همین حال، انتشار تصویر قرار گرفتن دست محمد بن نایف ولیعهد سعودی بر روی دست اوباما هنگام دست دادن آنها با یکدیگر نیز واکنش هایی در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

دکتر احمد الذایدی یکی از فعالان شبکه های اجتماعی در این خصوص نوشت: بعد از عملیات توفان قاطعیت علیه یمن، عربستان سعودی در برابر آمریکا، دست بالا گرفته است!

جابر نقاع نیز نوشت: شواهد و قرائن بیانگر آن است که بن نایف الان می گوید؛ ما اینک شرایط را دیکته می کنیم و ما دست بالاتر هستیم.

در همین حال، سعید الشهرانی نوشت: آمریکا در سال 1979 میلادی زمام عرب ها را به دست اسرائیل سپرد و اینک آن را به دست ایران می سپارد.

عمای کتبی نیز در یادداشتی در اشاره به قرار گرفتن دست محمد بن نایف ولیعهد سعودی بر روی دست اوباما هنگام دست دادن آنها با یکدیگر، تصریح کرد: قدرت، در قرار دادن دست در بالای دست نیست...بلکه قدرت آن است که خود، صاحب غذا، سلاح و داروی مورد نیاز خودت باشی.

این اظهارنظرها در حالی است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی، عدم حضور پادشاه سعودی در نشست کمپ دیوید را پیام "نارضایتی" وی از سیاست آمریکا در قبال بسیاری از مسائل به ویژه مساله ایران و اوضاع سوریه، قلمداد کرده اند. 

پربیننده ترین خبرها