آل سعود بیش از10هزار خانه یمنی ها راویران کرد

جمعه 15 خرداد 1394 - 10:54

صنعا (العالم) – یکی از اعضای کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن گفت: بر اساس آمار موجود و ارزیابی های صورت گرفته بیش از 10 هزار منزل مسکونی مردم یمن بر اثر بمباران و حملات هوایی عربستان سعودی به طور کامل منهدم شده است.

"عبدالله علو" پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: همچنین تقریبا 14 هزار باب منازل مسکونی مردم یمن در حملات هوایی عربستان سعودی به طور متوسط آسیب دیده و به آنها خسارت وارد شده است.

علو در مورد تاسیسات ویران شده در اثر تجاوز صورت گرفته علیه یمن گفت: بسیاری از زیرساخت ها در همه شهرهای یمن از جمله بیمارستانها، نیروگاههای برق و آب، مخابرات، شرکتهای نفت، پلها، جاده ها، مراکز آموزشی، موسسات دولتی و دانشگاهها منهدم شده اند.

وی تاکید کرد: حملات جنگنده های متجاوز سعودی همه چیز در یمن را در برگرفته است.

آل سعود دریمن مرتکب جنایات جنگی شده است

عضو کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن ادامه داد: عربستان در حمله ددمنشانه اخیر خود به یمن مرتکب جنایات جنگی و ضد بشری شده است.

علو افزود: حملات جنگنده های متجاوز سعودی در هفته گذشته به استانهای یمن فقط مناطق غیرنظامی را در برگرفت که باعث شد صدها غیرنظامی کشته شوند و می توان آن را در ردیف جنایات جنگی و ضد بشری برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ما با بازدید از مناطق بمباران شده به طور مستند شمار قربانیان و به دنبال آن نامشان را در بیمارستان ها ثبت و ضبط می کنیم و به همین دلیل آمار ما دقیق و واقعی است.

عضو کادر رهبری ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن ادامه داد: مناطق دور افتاده ای وجود دارد که ما تا کنون به آنها نرسیده ایم. در مناطق یاد شده به دلیل شدت درگیری و گسترده بودن دامنه بمبارانهای هوایی قربانیان بسیاری وجود دارد که تعداد و نام آنها ثبت و ضبط نشده است.

وی افزود: ما فعلن تیم خود را به مناطق قابل دسترس جهت ثبت جنایات شکل گرفته در این مناطق اعزام کرده ایم.

2هزار شهید و 6هزار زخمی در بمباران یمن

ائتلاف مدنی یمن چندی پیش در دهمین گزارش خود اعلام کرد که آمار قربانیان تجاوز به یمن به 2هزار و 477 شهید و 6 هزار و 64 زخمی بالغ شده است.

887کودک و 668 زن قربانیان حملات آل سعود

ائتلاف مدنی مسوول پیگیری جنایات تجاوز آل سعود به یمن در گزارش خود در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا ابراز داشت: شمار زنان و کودکان شهید و زخمی به 887 کودک و 668 زن بالغ شده است.

در این گزارش آمده است : 12 میلیون یمنی نیازمند مواد غذایی هستند و 5/8 میلیون یمنی نیز به دارو نیاز دارند. این در حالی است که دو میلیون کودک در نتیجه محروم ماندن از دریافت واکسن در معرض بیماریهای کشنده قرار دارند.

این گزارش تاکید کرد: یک میلیون فرصت شغلی در یمن نیز بر اثر حملات ائتلاف عربی ـ غربی به رهبری حکومت سعودی تعطیل شده است.

پربیننده ترین خبرها