آمار بازداشت شدگان فلسطینی: 850 هزارنفر!

آمار بازداشت شدگان فلسطینی: 850 هزارنفر!
يکشنبه 17 خرداد 1394 - 20:43

العالم - اداره پژوهش و اسنادِ کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ژوئن 1967 تاکنون، دستکم 850 هزار فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالناصر فروانه رئیس اداره پژوهش و اسنادِ کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این تعداد از بازداشت شدگان، 20 درصد کل جمعیت فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی را تشکیل می دهد و چنین رقمی از بازداشت ها، بالاترین رکورد در جهان محسوب می شود.

انتشار این آمار، همزمان با چهل و هشتمین سالگردِ جنگ 1967 صورت می گیرد که طی آن، رژیم اشغالگر صهیونیستی، بقیه اراضی فلسطین و بخش هایی از اراضی کشورهای عربی را اشغال کرد.

فروانه با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی از ژوئن 1967 تاکنون، سیاست بازداشت، را به سیاستی ثابت در برخورد با فلسطینی ها تبدیل کرد، به طوری که این مساله نگران کننده به بخشی از زندگی مردم فلسطین تبدیل شده است و روزی نمی گذرد که دستکم 10 فلسطینی بازداشت نشوند.

به گفتۀ فروانه، رژیم اشغالگر، در بازداشت فلسطینی ها، تفاوتی میان زنان و مردان و کودکان و بزرگان یا بیماران قائل نمی شود و از دختران،  پسران، کودکان، مردان، جوانان و نوجوانان گرفته تا مادران، همسران، بیماران، معلولان، کارگران، دانشجویان، اساتید دانشگاه، ورزشکاران، رهبران سیاسی و رهبران سندیکاها، اتحادیه ها، ادبا، نویسندگان، هنرمندان و حتی نمایندگان مجلس قانونگذاری و وزیران سابق را هم بازداشت می کند.

وی سپس با اعلام آمار شکنجه فلسطینی ها در زندان های رژیم صهیونیستی، پرده از جنایتی بزرگ برداشت و گفت: هر یک از بازداشت شدگان فلسطینی، دستکم یکی از صورت های شکنجه روانی یا بدنی را تجربه کرده اند و به این ترتیب می توان گفت که 100 درصد بازداشت شدگان، یکی از انواع شکنجه بدنی، روانی، آزار روحی، رفتار غیرانسانی، تحقیر، بازداشت دسته جمعی در اماکنی نامناسب برای انسان؛ را تجربه کرده اند.

در ادامه آمار گردآوری شده توسط اداره پژوهش و اسناد خاطر نشان شده است: در بسیاری از موارد، همه افراد یک خانواده اعم از مردان و زنان بازداشت شده اند و در این میان، هزاران فلسطینی هستند که بیش از یک بار بازداشت شده اند، تا جایی که برخی از فلسطینی ها حتی بیش از ده بار بازداشت شده اند.

در یکی از بخش های مهم این گزارش تاکید شده است: در این مدت، 206 نفر از بازداشت شدگان فلسطینی به شهادت رسیدند که 71 تن از آنان زیر شکنجه جان دادند، 54 تن بر اثر عدم درمان، 74 نفر در نتیجه قتل عمد و ترور مستقیم پس از شکنجه و 7 نفر به سبب تیراندازی مستقیم توسط سربازان و نگهبانان در داخل زندان شهید شدند. ده ها نفر دیگر نیز مدت کوتاهی پس از آزادی از زندان، بر اثر بیماری هایی که در زندان های رژیم صهیونیستی به آن دچار شده بودند، به شهادت رسیدند.

فروانه تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، عمداً برخی از اسیران را که پزشکان از آن ها قطع امید می کنند، آزاد می کنند و به این ترتیب از مسئولیتِ مرگِ آن شانه خالی می کنند.

رئیس اداره پژوهش و اسنادِ کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی همچنین خاطر نشان کرد که در زمان حاضر 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند که این رژیم، آن ها را در 22 زندان، مرکز بازداشت و مرکز بازجویی نگه داشته است.

از این تعداد، 200 نفر کودک و 25 تن زن هستند که قدیمی ترین زن اسیر فلسطینی، لینا الجربونی است که از آوریل 2002 تاکنون در بازداشت به سر می برد. 480 تن از اسیران فلسطینی، در بازداشت اداری هستند یعنی بدون هرگونه محاکمه و تفهیم اتهام و برخلاف قوانین بین المللی در بازداشت به سر برند که از میان آن ها می توان به خضر عدنان اشاره کرد که از 32 روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سر می برد.

12 تن از اسیران را نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین تشکیل می دهند و هزار و 600 تن از اسیران دچار بیماری های مختلف هستند. 30 اسیرفلسطینی، از قبل از امضای پیمان سازش اسلو در سال 1993 تاکنون در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برند که قدیمی ترینِ آن ها کریم و ماهر یونس هستند. این دو اسیر فلسطینی از ماه ژانویه سال 1983 تاکنون در زندان رژیم صهیونیستی هستند.

26

 

پربیننده ترین خبرها