عزیمت نمایندگان انقلابیون یمن به ژنو

عزیمت نمایندگان انقلابیون یمن به ژنو
يکشنبه 24 خرداد 1394 - 20:44

نمایندگان انقلابیون یمن برای شرکت در گفتگوهای ژنو، صنعا را به مقصد سوییس ترک کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عبد السلام" سخنگوی جنبش انصار الله عصر یکشنبه اعلام کرد: به دنبال توضیح سازمان ملل متحد درباره گروههای شرکت کننده در نشست ژنو، نمایندگان گروههای سیاسی یمنی صنعا را به مقصد سوییس ترک کردند.

قرار بود تیم از جنبش انصار الله، حزب کنگره عام خلق به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، حزب کمونیست و جنبش مردم جنوب برای حضور در مذاکرات درباره وضعیت سیاسی کشورشان به ژنو عزیمت کنند.
منابع یمنی تأکید کردند سازمان ملل دعوتنامه ارسالی به گروههای مختلف را تصحیح کرده و در آن آورده است که مذاکرات میان طرف های سیاسی یمنی و بدون پیش شرط انجام خواهد گرفت و نیمی از مذاکره کنندگان از طرف های مستقر در ریاض و نیمی نیز از نیروهای مستقر در داخل یمن خواهند بود.
خبرنگار شبکه العالم در صنعا به نقل از منابع یمنی اعلام کرد ریاست هیئت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات ژنو را حمزه الحوثی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله و مهدی المشاط رئیس دفتر رهبر این جنبش به عهده خواهد داشت.
در این میان و همزمان با عزیمت مذاکره کنندگان یمنی به ژنو، هزاران شهروند این کشور با برگزاری تظاهرات گسترده در خیابان های صنعا، محاصره ظالمانه کشورشان توسط رژیم آل سعود را محکوم کرده و از سازمان ملل خواستند به وظایف خود در زمینه وادار کردن کشورهای متجاوز به پایان دادن به محاصره کشورشان عمل نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها