افشای ابعاد جدیدی از جنایات داعش در رقه + عکس

افشای ابعاد جدیدی از جنایات داعش در رقه + عکس
جمعه 29 خرداد 1394 - 17:59

مردم رقه به دلیل جنایات بیش از حد داعش در میدان مرکزی شهر، نام این میدان را از میدان النعیم به میدان الجحیم تغییر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از زمانی که گروه تروریستی داعش، شهر رقه واقع در شمال شرق سوریه را پایگاه خلافت مورد ادعای خود در سوریه قرار داده، تعداد زیادی از مردم را در میدان مرکزی شهر موسوم به میدان النعیم اعدام کرده و به این دلیل مردم شهر اسم این میدان را به میدان الجحیم (جهنم) تغییر داده اند.

به نوشته فرانس پرس، در عکسهایی از این میدان منتشر شده اند، سرهایی را می بینیم که بر روی نرده های فلزی اطراف این میدان خاکی برافراشته شده یا پیکر جوانانی را می بینیم که برای چند روز متوالی بر روی همین نرده ها به صلیب کشیده شده اند.

ابوابراهیم الرقاوی یک فعال برجسته است که به طور مخفیانه در این شهر به سر می برد وی در گفتگوی اینترنتی به خبرگزاری فرانس پرس گفته است: گروه تروریستی داعش از همان ابتدای اشغال رقه سیاست ترویج ترس و وحشت را در پیش گرفته و به اعدام شهروندان و قطع سر و دست و پای آنها و به صلیب کشیدن آنها پرداخته است.

گروه تروریستی داعش در ژانویه 2014 پس از درگیریهای شدیدی با مخالفان مسلح دولت این شهر را اشغال کردند و در تابستان همان سال، دو ماه پس از اعلام به قول خودشان "خلافت اسلامی" کل این استان را اشغال کردند.

الرقاوی در این تماس گفته است: عناصر این گروهک، فعالان و سپس هر کسی را که دوربین فیلمبرداری داشت ربودند و زنان را مجبور به استفاده از نقاب کردند و پوشیدن شلوار و کفشهای رنگارنگ را هم منع کردند.

الرقاوی از بنیانگذاران کمپین "رقه در سکوت سر بریده می شود" است. وی تمام جنایات داعش در رقه را در اینترنت مستندسازی کرده است. گفتنی است داعش پس از ربودن و سربریدن چند روزنامه نگار، استفاده از اینترنت را در رقه ممنوع کرده است.

تروریستهای داعش در رقه با انتشار عکس و فیلمهای هولناک از جنایات خود پیوسته به ترس و وحشت موجود دامن می زنند. فیلم زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، وسوزاندن جنازه نیمه عریان سربازان سوریه که در فرودگاه نظامی الطبقه در استان رقه اسیر شده بودند از نمونه این فیلمهاست.

این گروه، به بهانه های مختلفی چون همکاری با نظام، تحریک به جنگ علیه آنچه "دولت اسلامی" نامیده اند، شعبده بازی، سرقت، کفر و تجسس و اعمال منافی عفت، مردم را اعدام می کنند، یا به صلیب می کشند یا با شلیک مستقیم گلوله به سر یا سنگسار کردن یا سربریدن، به قتل می رسانند.

طبق آمارهای دیده بان حقوق بشر در سوریه، گروه داعش از زمان اعلام به اصطلاح خلافت در 28 ژوئن 2014 تا 28 مه 2015 تعداد 2618 نفر را اعدام کرده و احکام دیگری از جمله شلاق، جریمه نقدی و زندان را هم صادر کرده است.

میدان النعیم رقه پس از اشغال داعش

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها