ویکی‌لیکس: جاسوسی آمریکا از رهبران فرانسه

ویکی‌لیکس: جاسوسی آمریکا از رهبران فرانسه
چهارشنبه 3 تير 1394 - 11:04

سازمان امنیت ملی آمریکا از زمان افشاگری‌های اسنودن زیر ذره‌بین قرار گرفته است وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس خاطرنشان کرده است که سازمان امنیت ملی آمریکا در فاصله سال ‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ از روسای جمهوری فرانسه از جمله ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی، و فرانسوا اولاند، جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویکی‌لیکس منبع اطلاعات خود را "گزارش ‌های فوق محرمانه و مدارک فنی" سازمان امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار این گزارش گفته است که "درباره صحت و محتوای اسناد منتشر شده" نظر نمی دهد.

سازمان امنیت ملی آمریکا پیشتر به شنود مکالمات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان متهم شده است.

ادعا‌های مطرح شده درباره جاسوسی سازمان امنیت ملی ایالات متحده (NSA) از طریق شنود تلفن، در پی افشاگری ادوارد اسنودن، تحلیلگر پیشین این سازمان در سال ۲۰۱۳ مطرح شد و تیرگی روابط آلمان و آمریکا را به دنبال داشت.

وبسایت ویکی‌لیکس روز سه شنبه اعلام کرد که اسناد و مدارک تازه را تحت عنوان "جاسوسی الیزه" منتشر می‌کند که به محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه اشاره دارد.

ویکی‌لیکس اعلام کرده است همه این اسناد به شنود "مکالمات و ارتباطات" سه رییس جمهوری فرانسه، وزیران این کشور و سفیر فرانسه در آمریکا اختصاص دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها