آیا ترکیه وارد منازعات سوریه خواهد شد؟

آیا ترکیه وارد منازعات سوریه خواهد شد؟
سه شنبه 9 تير 1394 - 22:29

العالم - مقام های ترکیه با نگرانی از پیشرفت کردها علیه نیروهای تروریستی داعش ، به دنبال برنامه ریزی برای دخالت در سوریه و ممانعت از پیشرفت کردها هستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم مولود جاویش اوغلو در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود جان کری گفت که ترکیه در برابر اوضاع منطقه و آنچه که وی تلاش کردها برای رسیدن به حکومت خودگردان در سوریه خواند بی تفاوت نخواهد ماند.

جاویش اوغلو ضمن تاکید بر نگرانی ترکیه از ایجاد حکومت خودگردان حزب اتحاد دموکراتیک کردها در شمال سوریه، نزدیک شدن نیروهای کرد به مرزهای ترکیه را عامل تهدید امنیت ملی ترکیه ارزیابی کرد.

جاویش اوغلو تاکید کرد که آنکارا اجازه وقوع چنین اتفاقی را نخواهد داد و اگر واشنگتن تمایلی به همکاری ندارد خودش وارد عمل خواهد شد.

سایت "خبر هفت" نزدیک به دولت ترکیه که این خبر را نقل کرده می نویسد: تماس جاویش اوغلو با کری به منزله آخرین هشدار به امریکا در این مورد بوده است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال دخالت نظامی ترکیه در سوریه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری آن کشور در نشست شورای امنیت ملی، اوضاع سوریه را به همراه مسوولان دولت و فرماندهان ارتش بررسی کرد.

با این حال دستگاه نظامی ترکیه، نظریه دخالت مستقیم در سوریه را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها