ترکیه، تانک و زره پوش به مرز سوریه می فرستد

ترکیه، تانک و زره پوش به مرز سوریه می فرستد
دوشنبه 15 تير 1394 - 14:42

العالم - ستاد ارتش و نیروهای مسلح ترکیه، همچنان به ارسال محموله های تسلیحاتی از جمله تانک، زره پوش و موشک انداز به مرزهای سوریه ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روند در حالی ادامه می یابد که ستاد ارتش ترکیه، افسران ارتش مأمور حفاظت از مرزها را به آنکارا فراخوانده تا در نشست امنیتی که چند روز آینده برگزار می شود، شرکت کنند.

به نوشته وبگاه القدس العربی، این اقدام ها پس از آن صورت گرفت که رسانه های ترکیه گزارش کردند شورای عالی امنیت ملی این کشور، نقشه دخالت نظامی در سوریه به منظور ایجاد منطقه حائل و دور کردن خطر داعش و جلوگیری از تحقق طرح کردها برای ایجاد حکومتی در مرزهای سوریه و ترکیه را تصویب کرده است.

دراین چارچوب، صبح یکشنبه، محموله جدیدی از سکوهای پرتاب موشک و خمپاره انداز توسط شماری از عناصر سازمان اطلاعات ترکیه و تحت تدابیر شدید امنیتی ، از منطقه بولاتی در استان آنکارا به ایالت مرزی کیلیس رسید.

این سکوهای موشکی قرار است در دو منطقه مرزی "انجو بینار" و" البیلی" مستقر شوند تا جلوی هرگونه حمله موشکی احتمالی از سمت سوریه را بگیرند.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه، پیش از این ضمن تکذیب ضد سوری بودن اقدام های نظامی ترکیه در مرزها، اعلام کرد که اگر امنیت ترکیه از اراضی سوریه تهدید شود، ترکیه در واکنش به آن تعلل نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان نیز خاطر نشان کرد که ترکیه اجازه نخواهد داد در مرزهای این کشور با سوریه، حکومتی کُردی شکل بگیرد و به هر قیمت ممکن با آن برخورد خواهد کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها