سفیر فلسطین: روز جهانی قدس هر روز تکرار شود

جمعه 19 تير 1394 - 14:49

تهران، العالم ـ سفیر فلسطین در ایران خواستار تبدیل روز جهانی قدس به دستورکاری هر روزه به منظور مقابله با طرح رژیم اسراییل برای حذف مساله فلسطین شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صلاح الزواوی امروز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم به مناسبت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) با دو پرچم اسلام و فلسطین پیروز شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از آنها صرف نظر نکرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را تعیین کرد؛ زیرا با بصیرت و دوراندیشی خود، خطرات فراروی شهر مقدس و فلسطین و توهین به مقدسات و گستاخی دشمن صهیونیستی در ورود به مسجد الاقصی و حتی فراتر از آن ترسیم طرح معبد ادعایی حضرت سلیمان، را به خوبی درک کرده بود.

الزواوی خواستار تبدیل روز جهانی قدس به دستورکاری روزانه در تمام کشورهای عربی و اسلامی و نهادها و موسسات آنها، برای مقابله با طرح اسرائیل شد به گونه ای که تمام کارگران و کارکنان و دانش آموزان و زنان در آن مشارکت د و در پایان هر هفته، این نهادها، نتیجه کار خود در زمینه آزادی فلسطین و قدس را بررسی کنند و در این صورت است که خواسته امام خمینی(ره) مبنی بر تلاش برای آزادی قدس و فلسطین عملی می شود.

سفیر فلسطین در ایران تصریح کرد امام خمینی(ره)  روز جهانی قدس را برای برگزاری جشن در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام نکرد بلکه آغازی بود برای تحمل مسئولیت های خود به عنوان یک مسلمان در قبال مساله فلسطین است، تا از خود بپرسیم که برای آزادی قدس چه کردیم؟

وی با بیان اینکه اسراییل از جنگهای میان مسلمانان برای از بین بردن مساله فلسطین سوء استفاده می کند، افزود : مساله فلسطین امروز در حاشیه قرار دارد و دیگر یک مساله محوری همانطور که امام خمینی(ره) می خواست، نیست؛ از این رو به عنوان گام نخست باید جنگهای میان مسلمانان متوقف و تمام مشکلات جهان اسلام با گفتگو حل شود.

الزواوی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر به تماشای جنگهای مسلمانان ، تخریب نیروها وامکانات آنها و از بین رفتن مساله فلسطین نشسته و می خواهد پایه های قدرت در جهان اسلام را هدف قرار دهد.

وی گفت: طرح گسترده اسراییل برای تجزیه کشورهای منطقه و تخریب توانمندی های آن همچنان ادامه دارد واقدام های تروریستی داعش نیز با هدف خدشه دار کردن اسلام صورت می گیرد.
11:30- 7/10-TOK
 

پربیننده ترین خبرها