تلاش صهیونیستها برای محدود کردن فلسطینی‌ها در شب قدر

تلاش صهیونیستها برای محدود کردن فلسطینی‌ها در شب قدر
دوشنبه 22 تير 1394 - 13:20

ژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از رسیدنِ ده ها هزار شهروند فلسطینی به مسجد الاقصی برای شرکت در مراسم شب قدر، هزاران تن از تفنگداران خود را در خیابان های قدس اشغالی مستقر کرده و محدودیت های عبور و مرور برقرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین پلیس رژیم صهیونیستی، شب گذشته اعلام کرد که هزاران تن از نیروهای پلیس را در سراسر قدس شرقی مستقر خواهد کرد و از ساعت های اولیه بامداد دوشنبه تا سه شنبه شب، مقررات ویژه در نظر خواهد گرفت.

بر پایه این گزارش پلیس رژیم صهیونیستی، ورود کودکان بیش از 12 سال و مردان کمتر از 50 سال و همچنین ورود زنان کمتر از 30 سال به مسجد الاقصی را ممنوع کرد و تنها شرط ورود افراد دیگر به قدس را به دست آوردن مجوز از پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

اما با وجود محدودیت های اعلام شده، هزاران تن از فلسطینی ها از شب گذشته حرکت از کرانه باختری به سمت مسجد الاقصی را آغاز کردند و از طریق جاده معروف به "التهریب" راهی قدس شدند.

انتظار می رود شمار افرادی که در مراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی حاضر شوند، به ده ها هزار تن برسد.

"محمد طوطح" نماینده قدس در مجلس قانونگذاری فلسطین، از همه فلسطینی ها خواسته بود، برای احیای شب قدر، به سوی مسجد الاقصی حرکت کنند.

در این میان، کاربران فلسطینی در پایگاه های ارتباط اجتماعی، فراخوانی تحت عنوان "قدر در اقصی" را دست به دست کردند تا جوانان فلسطینی را تشویق کنند، اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته، برای احیای شب های قدر، به سوی مسجد الاقصی بشتابند.

26

پربیننده ترین خبرها