خوشحالی تل‌آویو از وفاداری کلینتون به اسراییل

خوشحالی تل‌آویو از وفاداری کلینتون به اسراییل
چهارشنبه 24 تير 1394 - 21:22

هیلاری کلینتون یکی از نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، پیش از آغاز مبارزه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برای جلب حمایت لابی صهیونیستی، در اثبات تعهد و وفاداری به این رژیم گوی سبقت را از دیگر نامزدها ربود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هیلاری کلینتون در نامه ای که به حامی خود یعنی تاجر معروف "حاییم سابان" ارسال کرده، متعهد شده است با هر طرفی که با اسراییل قطع رابطه کند، مقابله می کند. این اقدام با هدف رقابت انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و وی نیز طی سالهای متمادی به اسراییل ابراز علاقه و وفاداری کرده است.

گزارشگر اسراییلی گفت: در متن نامه کلینتون به حاییم سابان آمده است: "در این نامه نگرانیم را از "بی دی اس" ( هواداران تحریم اسرائیل) که تلاشهای بین المللی را برای عزلت اسراییل از طریق تحریم اقتصادی و آکادمیک در پیش گرفته اند، اعلام می کنم. من از تلاشهای این گروه برای تشبیه اسراییل به نظام آپارتاید آفریقای جنوبی بسیار نگرانم.اسراییل دموکراسی درخشان در منطقه مملو از دیکتاتورهاست و با تهدید بقا روبرو است. بارها نشان دادم آمریکا در کنار اسراییل است و اگر به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شوم این حمایت را دوباره نشان می دهم."

این گزارشگر صهیونیستی افزود: اعلام مواضع کلینتون بسیار حایز اهمیت و شنیدن آن برای اسراییلیها بسیار دل انگیز است به خصوص این که این روزها رابطه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، بسیار متشنج شده است.

وی گفت: این گام کلینتون برای مبارزه انتخاباتی بسیار موفق است هرچند که این مبارزه هنوز آغاز نشده و اگر چه شاید هم به طور بالقوه آغاز شده است.

گزارشگر اسراییلی خاطرنشان کرد، سابان در پاسخ به نامه کلینتون گفته است، کلینتون به عنوان رییس جمهور آمریکا رابطه اسراییل را با واشنگتن تحکیم می کند و تعهداتش را در قبال اسراییل ثابت کرده است.

پربیننده ترین خبرها