گستاخی جدید صهیونیست‌ها:جولان را می‌خواهیم!

گستاخی جدید صهیونیست‌ها:جولان را می‌خواهیم!
جمعه 26 تير 1394 - 22:41

سرخوردگی شدید صهیونیست‌ها از توافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1، رژیم صهیونیستی را به فکر باجگیری از جامعه جهانی و مطرح کردن اشغال همیشگی بلندی های جولان انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این سناریو که ایده پرداز آن تزوی هاوزر دبیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی است، بحران سوریه از یک سو و توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1، فرصتی راهبردی و تاریخی برای رژیم صهیونیستی است که می تواند از آن برای به رسمیت شناختن سلطۀ این رژیم بر بلندی های جولان سوء استفاده کند.

"یوآف شاحام" تحلیل گر امور سیاسی در وبگاه صهیونیستی المصدر، با اشاره به انتقادات صهیونیستی از توافق هسته ای و تاکید اوباما بر ضرورت ارائه پاره ای توضیحات به بنیامین نتانیاهو، ایده ای شکل گرفته است که بر پایۀ در نظر گرفتن تاوانی برای رژیم صهیونیستی در قبال این ناکامی استوار است.

بر پایه این گزارش، یکی از مسائلی که به عنوان باج برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده بود، ارائه کمک های نظامی در حدی است که این رژیم در سراسر خاورمیانه همچنان از برتری نظامی برخوردار باشد. اما این ایده، کم کم توسعه یافت و به ضرورت ارائه باجی در سطح جغرافیایی – راهبردی تبدیل شد.

بر این اساس، شرایط کنونی بین المللی اعم از توافق هسته ای ایران و جنگ در سوریه، "فرصتی بی نظیر" برای انضمام کامل بلندی های جولان در نظر گرفته شد. رژیم صهیونیستی این اراضی سوری را در تجاوز ژوئن 1967 اشغال کرده است.

از نظر هاوزر، بحران سوریه زمینه ساز مرگ طرح عقب نشینی (اسرائیل) از جولان در مقابل صلح با سوریه است و رژیم صهیونیستی باید از این فرصت برای تغییر نقشه های مرزی در خاورمیانه و واداشتن جامعه جهانی در خصوص به رسمیت شناختن بلندی جولان به عنوان اراضی (اسرائیل) استفاده کند.

گفتنی است که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، در سال 1981 با تصویب قانونی، بلندی های اشغالی جولان را اراضی اسرائیلی اعلام کرد، اما کشورهای جهان هنوز این مساله را به رسمیت نشناخته اند.


26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها