قاتل کودکان یمن در سواحل فرانسه پرسه می‌زند

قاتل کودکان یمن در سواحل فرانسه پرسه می‌زند
شنبه 3 مرداد 1394 - 20:44

در آستانه سفر پادشاه عربستان به فرانسه برای گذراندن تعطیلات تابستانی، مقامات فرانسه دسترسی عمومی به خط ساحلی مجاور ویلای ملک سلمان و شمار زیادی از همراهانش را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاه سعودی در حالی همراه درباریان خود عازم خوش گذرانی در فرانسه شده است که جنگنده های سعودی در چهار ماه گذشته با تجاوز مداوم به یمن، هزاران شهروند بی گناه از جمله شمار زیادی زن و کودک را به خاک و خون کشیده و بسیاری از منازل مسکونی و زیرساخت های یمن را ویران کرده اند و در روزهای اخیر بر شدت حملات خود افزوده اند. 

در چنین شرایطی خبرگزاری رسمی سعودی اعلام کرد که ملک سلمان شاه عربستان به همراه چند صد نفر، عصر امروز شنبه این کشور را به مقصد فرانسه ترک کرده است.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان که به‌منظور سفری تفریحی این کشور را به‌ مقصد فرانسه ترک کرده است، در حکمی نایف بن عبدالعزیز ولیعهد این کشور را در نبود خود مسئول اداره امور کشور کرد.

ملک سلمان قرار است همراه صدها تن از افراد وابسته به دربار به منطقه فالوریس فرانسه برود؛ منطقه فالوریس در سواحل دریای مدیترانه بین دو شهر کن و انتیبیس فرانسه واقع شده است.

بسیاری از فرانسوی‌ها در این فصل همه‌ساله برای استفاده از نور آفتاب و بهره جستن از سواحل و شن‌های گرم آن به این منطقه می‌روند، اما در سال جاری، توریست‌ها و شهروندان فرانسوی‌ با صحنه‌ای غیرمتعارف و متفاوت از سال‌های قبل مواجه شدند، چرا که مقامات فرانسوی تدابیر امنیتی ویژه‌ای در اطراف این سواحل اتخاذ کرده‌اند.

مقامات امنیتی فرانسه برای تأمین امنیت شاه سعودی و همراهانش سواحل نزدیک به ویلای شخصی او را به‌روی عموم بسته‌اند و مسئولان گارد ساحلی نیز کشتیرانی در شعاع 300متری مقابل ویلای پادشاه عربستان را ممنوع اعلام کرده‌اند؛ همچنین شمار زیادی از نیروهای پلیس فرانسه برای کنترل و تأمین امنیت منطقه نزدیک ویلای ملک سلمان مستقر خواهند بود.

هرچند که ملک عبدلله شاه سابق عربستان در زمان حکمرانی خود از سال 2005 تا اوایل 2015 هیچ تعطیلات تابستانی را در کوت دازور فرانسه نگذراند اما ملک سلمان در حال زنده کردن این رسم بناشده از سوی ملک فهد است اما واقعیت این است که وی هرگز با چنین جمعیت همراهی به تعطیلات تابستانی نرفت.

سفارت عربستان در فرانسه نیز برای استقبال از هیات پادشاهی سعودی 400 اتاق را در هتل‌های لوکس "لاکروازیت وی کن" و 40 اتاق دیگر را در "کاپ دانتیب" رزرو کرده است. نزدیکان ملک سلمان نیز در ویلایی در خلیج ژوان اقامت خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها