بازداشت 34 مظنون انفجار مسجد ابها در عربستان

بازداشت 34 مظنون انفجار مسجد ابها در عربستان
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 22:19

مقامات امنیتی عربستان به دنبال انفجار تروریستی روز پنجشنبه 15 مرداد ماه (6 اگوست) در مسجدی در ابها، 34 مظنون را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مظنونان این انفجار تروریستی که در مسجد مخصوص نیروهای ویژه در ابها در جنوب عربستان رخ داد، 30 نفر تبعه عربستانی و 4 مظنون آن خارجی و در میان آنها اتباع بحرین، سوریه، یمن و پاکستان هستند.

مقامات امنیتی عربستان در روز انفجار 7 نفر و در روز بعد از آن 10 نفر دیگر و در روزهای 17 و 18 مرداد،هشتم و نهم آگوست، 15 متهم را بازداشت کردند.

سایت دولتی "تواصل" متعلق به وزارت کشور عربستان دیروز نوشت که متهمان هنوز تحت بازجویی قرار دارند و با افزایش این 34 بازداشتی، تعداد کل بازداشتی ها در بازداشتگاه های عربستان به 4 هزار و 453 نفر می رسد که 3 هزار و 743 تن از آنان سعودی هستند.

معاون محمدبن نایف بن عبد العزیز آل سعود، ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر کشور عربستان سعودی، دو روز قبل هنگام بازدید از مسجدی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته بود، تهدید کرد که هرکسی با امنیت کشور و ملت بازی کند با پاسخ عملی و فوری روبرو خواهد شد.

یاد آور می شود که سرلشکر منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان چندی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عامل انفجارِ انتحاری پنج‌شنبۀ گذشته (15 مرداد ماه) در مسجد مرکز نیروهای ویژه در ابها، یک تروریستِ سعودی بوده است. عامل انتحاری این واقعه، کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزارانی منفجر کرد که در حال اقامه نماز ظهر بودند. این شخص یوسف بن سلیمان عبدالله السلیمان نام دارد که 21 ساله و متولد 1994 بود.

در عملیات تروریستی علیه این مسجد، 15 نفر از جمله 12 تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها