پشت پرده انفجارهای السویداء در سوریه

پشت پرده انفجارهای السویداء در سوریه
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 13:41

رئیس حزب دموکرات لبنان، هدف از دو انفجار تروریستی که دو روز پیش استان السویداء را لرزاند، ایجاد فتنه در سوریه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "طلال ارسلان" اظهار داشت: هدف از دو انفجار روز گذشتۀ استان السویداء واداشتن مردمِ منطقه "جبل العرب" به تسلیم و اطاعت است. زیرا مردم این منطقه، متحد و یکپارچه اند و خطرات مرحله کنونی که مردم و کشور سوریه را تهدید می کند، به خوبی درک می کنند.

ارسلان در گفت وگویی تلویزیونی خاطر نشان کرد: راهبردِ سیاسی مردم جبل العرب مشخص است، مردم این منطقه، به بافت اجتماعی سوریه و وحدت با آن وفادارند، آن ها همچنین به رهبری، موضع گیری ملی، دولت و ارتش سوریه وفادارند و هزینۀ آن را نیز می پردازند.

خبرگزاری سانا به نقل از این سیاستمدار لبنانی تأکید کرد: تروریسم تکفیری، فقط السویداء را هدف نگرفته، بلکه تمام سوریه را هدف قرار داده است. مردم جبل العرب نیز در واکنش به آن، تاکید کردند که در مقابله با آن، با صلابت و قدرت بیشتری ایستادگی خواهند کرد.

طلال ارسلان اظهار داشت: دشمن، به تلاش های خود برای ایجاد فتنه در میان جامعه سوری ادامه خواهد داد اما درک و هوشیاری جامعه سوری، مثل گذشته، این توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

فرماندهی پلیس السویداء واقع در جنوب سوریه اعلام کرد که شمار قربانیان دو انفجار تروریستی که عصر جمعه در این شهر به وقوع پیوست، به 36 کشته و 61 زخمی رسیده است.

برخی منابع در فرماندهی پلیس سویداء پیش از این به خبرنگار سانا گفته بودند که تروریستها یک خوردوی بمب‌گذاری شده را در جاده ضهر‌الجبل در شرق شهر سویداء منفجر کردند که منجر به کشته شدن 4 تن و زخمی شدن 8 نفر شدند.

این منابع گفتند که انفجار در جاده ضهر الجبل با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل در جنوبی بیمارستان ملی واقع در مرکز السویداء که منجر به کشته شدن 4 تن و زخمی شدن 14 نفر شده، همزمان بود.

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها