ناکامی تروریستها در نفوذ به شرق قلمون

سه شنبه 17 شهريور 1394 - 15:24

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی در اطراف حمص، شماری از سرکرده های غیر سوری داعش را از پا درآوردند، و عملیات تروریستها برای نفوذ به شرق قلمون را ناکام گذاشتند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از حومه حمص گزارش داد، 2 سال از آزادسازی روستاهای مهین، حوارین و صدد در قلمون شرقی می گذرد. این روستاها حلقه وصل سلسله کوه های قلمون شرقی و منطقه بیابانی سوریه"البادیه" به شمار می رود.

گروهک داعش پس از اشغال روستای القریتین تلاش می کند تا کنترل روستاهای مذکور را نیز به دست گیرد تا مسیرهای امدادی را برای خود در این منطقه باز کند.
به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، ارتش با رصد کردن تحرکات تروریست ها در این منطقه و ایجاد کمین های محکم و حملات دقیق مانع هر گونه نفوذ عناصر داعش به سمت روستاهای مزبور می شود.
در همین راستا، یک منبع نظامی آگاه سوری گفت: ما در حومه جنوب شرقی شهر حمص مستقر شده ایم و هدف از حضورمان در اینجا جلوگیری از نفوذ تروریست ها از سلسه کوه های قلمون در منطقه المحسه به سمت دره "حسان" و جلوگیری از پیش روی آن ها به سمت جاده دمشق - حمص و سیطره بر شهر صنعتی موجود در "حسیه" است.
ارتش سوریه در جای جای منطقه مستقر شده تا از این منطقه و جاده بین المللی حمص دمشق محافظت کند.
از سوی دیگر یک منبع نظامی آگاه گفت: ارتش آمادگی کامل برای آغاز عملیات آزادسازی شهرک القریتین دارد.
یک منبع نظامی دیگر به خبرنگار ما گفت: اکنون در یک مقر نظامی در روستای مهین مستقر هستیم و تحرکات عناصر گروه تروریستی داعش به سمت روستاهای مهین، حوارین و الحدث را رصد می کنیم. وی فاصله این دو روستا را از مهین 15 کیلومتر اعلام کرد.
همزمان توپخانه ارتش سوریه و جنگنده های سوری با حمله به مواضع تروریست ها در  دو روستای مزبور تعداد زیادی از آن ها از جمله شماری از سرکرده های غیر سوری تروریست ها را از پا درآوردند.
از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه حمله سنگین عناصر داعش به چاه نفتی جزل را خنثی کردند و خسارت هایی را به آن ها تحمیل کردند.
ارتش سوریه با ایجاد کمین های پیشرفته و انجام حملات دقیق در حومه جنوب شرقی حمص مانع نفوذ عناصر داعش به این منطقه می شود. این منطقه گذرگاه امدادرسانی به عناصر داعش به سمت قلمون شرقی به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها