ترس آمریکا از حضور نظامی روسیه در سوریه

ترس آمریکا از حضور نظامی روسیه در سوریه
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 12:34

العالم - وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد : تحرکات اخیر روسیه در فرودگاه سوریه از وجود طرحهایی برای تاسیس پایگاه عملیات هوایی حکایت می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا در این اظهار نظربه طور کلی به نقل و انتقالات افراد و اشیا در سوریه توسط مسکو اشاره اما از ارایه جزییات در این خصوص امتناع کرد.
کاپیتان جیو داویز سخنگوی پنتاگون گفت: ما شاهد نقل و انتقالات افراد و برخی از وسایل هستیم که نشان می دهد طرحهایی برای تبدیل پایگاه واقع در جنوب لاذقیه به عنوان پایگاه خط مقدم عملیات هوایی در دست اجرا است.
در همین خصوص دو مقام آمریکایی خاطرنشان کردند که روسیه شماری از تانکها را در فرودگاه سوریه مستقر کرده که به تازگی شاهد عملیات بسیج نظامی بوده است. اما این دو مقام آمریکایی افزودند که هنوز هدف از استقرار تجهیزات نظامی سنگین توسط روسیه در سوریه مشخص نیست.
میدل ایست آنلاین بدون ذکر نام این دو مقام آمریکایی به نقل از آنان نوشت: هفت تانک روسی مدل تی – 90 در فرودگاه نزدیک لاذقیه مشاهده شده اند.
دو مقام مزبور توضیح دادند: روسیه همچنین در این فرودگاه تجهیزات توپخانه ای مستقر کرده است که به نظر می رسد به عنوان مواضع دفاعی از نظامیان روسیه مستقر در آنجا حمایت به عمل می آورند.
رسانه های غربی چندی پیش خاطرنشان کردند که مسکو تقریبا 200 تفنگدار دریایی در فرودگاه مستقر کرده است.
منابع آمریکایی می گویند: روسیه ظرف هفت روز گذشته هر روز دو محموله هوایی به این فرودگاه فرستاده است.
اما ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو گزارشهای یاد شده را تکذیب کرد و دیروز در گفت وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس اظهار داشت:"خبر حضور نیروهای روسیه در سوریه دروغ است."
وی گفت: ما ظرف 30 تا 40 سال گذشته در تمامی زمینه ها از جمله زمینه نظامی با روسیه همکاری داشتیم . ما تسلیحات و تجهیزات نظامی دریافت می کنیم. همه اینها بر اساس توافقنامه های امضا شده میان دو کشور انجام می گیرد.
مسکو ظرف چند روز گذشته از سوی واشنگتن وکشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت تحت فشارهای بین المللی قرار گرفته است آنان می گویند مسکو برای پشتیبانی از بشار اسد در جنگ داخلی این کشور که چهار سال و نیم است، جریان دارد، نیروی نظامی بسیاری در سوریه گردآورده است.
با وجود مخالفت های آمریکا، روسیه تاکید کرده است به ارسال کمکهای نظامی به سوریه ادامه خواهد داد و کمکهایش به ارتش سوریه بر اساس قوانین بین الملل انجام می گیرد.
آمریکا از حریم هوایی سوریه برای رهبری ائتلاف حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش استفاده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها