دیه میلیاردی پادشاه برای فرار از اتهامات

دیه میلیاردی پادشاه برای فرار از اتهامات
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 14:27

تکرار فاجعه مرگ حجاج در عربستان، باعث شد "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" شاه عربستان سعودی برای فراز از فشارها اعلام کند که به خانواده هر یک از اشخاصی که در حادثه اخیر مکه کشته شدند یک میلیون ریال سعودی اختصاص می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شاه سعودی همچنین برای هر شخص که دچار معلولیت دایمی شده یک میلیون ریال و برای سایر مجروحان 500 هزار ریال سعودی اختصاص داده است. 

این درحالی است که منابع عربستانی یک روز قبل میزان دیه قابل پرداخت به خانواده کشته شدگان را 300 هزار ریال سعودی اعلام کرده بودند.

جمعه گذشته بر اثر سقوط یک جرثقیل غولپیکر در مسجد الحرام در مکه مکرمه 107 نفر کشته و 238 تن مجروح شدند.

تکرار اینگونه حوادث در عربستان با وجود ادعاهای مسؤولان سعودی در خصوص توانایی در اداره مراسم حج، باعث مطرح شدن سؤالها و انتقادهای بسیاری از مسؤولان این کشور شده است.

از خانواده هر متوفی نیز دو نفر به عنوان میهمان ملک سلمان حق شرکت در مناسک حج سال 1437 هجری قمری را دارند. 
خانواده های مجروحان نیز در صورت نیاز می توانند با ویزای ویژه در بیمارستان این کشور بمانند و در مدت باقیمانده از حج امسال تا بازگشت به کشورشان به امور آنان رسیدگی می شود.
گزارش تحقیق انجام شده درباره حادثه مکه که به اطلاع شاه عربستان رسیده نیز حاکی است که جرثقیل در وضعیت اشتباهی قرار داده شده بود و استانداردهای ایمنی، سرعت باد و وضعیت آب و هوایی در نظر گرفته نشده بود.
ملک سلمان دستور داد پیمانکار که "گروه بن لادن عربستان" است برای تحقیق و دیگر امور لازم به دادگاه احاله و همچنین در قراردادهای بسته شده با "شرکت مشورتی کانزانس" تجدید نظر و تمام جرثقیل های موجود از نظر ایمنی و استاندارد بازبینی شود.  
همچنین وی دستور داد گروه بن لادن و تمام اعضای هیات مدیره آن تا انجام تحقیقات لازم و صدور حکم قضایی در کشور ممنوع الخروج و از شرکت در هر گونه طرح جدید محروم شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها