تازه ترین گزارش العالم از اوضاع آوارگان یمنی

پنج‌شنبه 26 شهريور 1394 - 15:05

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن در تازه ترین گزارش خود گفت: حملات هوایی جنگنده های سعودی به یمن به آوارگی شمار زیادی از مردم این کشور منجر شده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم تصریح کرد: در پی حملات مستمر جنگنده های سعودی و همدستان آل سعود به یمن و تخریب منازل و از بین رفتن دارایی های مردم، شماری زیادی از آنها آواره شده اند. آوارگان در منطقه " عطان " در شهر صنعا از دو ماه پیش با کمبود شدید خدمات اساسی و مواد غذایی روبرو شده اند.

این آوارگان در وضعیت بی ثباتی به سر می برند و همواره درحال جابجایی در پناهگاه ها هستند.آنها اکنون نیز درساختمانی زندگی می کنند که مالکش خواستار تخلیه آن درعرض سه روز شده است.

" حمير علی" یکی از آوارگان منطقه " عطان " روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم تصریح کرد: نمی دانیم به کجا پناه ببریم. مانند قایق هایی شده ایم که در یک جا ثبات ندارد. حدود یک هفته منتظر ماندیم که نیروهای امدادی آمدند و ما را به یک مرکز ورزشی منتقل کردند و درآن جا به مدت بیست روز ماندیم، سپس این ساختمان را به مدت سه ماه اجاره کردیم.

وی به کمبود شدید مواد غذایی مورد نیاز آوارگان و نبود خدمات اشاره کرد و گفت: تا به حال حتی یک کیلوگرم آرد دریافت نکرده ایم.

یک آواره دیگر به نام " محمد احمد " گفت: با پایان یافتن مهلت اجاره ساختمان از آن جا بیرون آمدیم و اکنون درهتلی هستیم که برق، آب وامکانات و مواد غذایی ندارد.

ده ها خانواده یمنی در این منطقه در وضعیتی نامناسب به سرمی برند و این مکان از نبود خدمات اساسی مانند آب و برق و نیز از کمبودهای اساسی رنج می برد.

پربیننده ترین خبرها