جعفری: روسیه مجاز به اعزام جنگنده به سوریه است

جعفری: روسیه مجاز به اعزام جنگنده به سوریه است
جمعه 27 شهريور 1394 - 10:37

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه کاملاً حق دارد که به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار جعفری در کنفرانسی خبری در نیویورک گفت: چرا آمریکا مجاز به فرستادن جنگنده های خود به سوریه برای مبارزه با داعش است ولی روسیه مجاز به این کار نیست؟

جعفری افزود: حمایت روسیه از سوریه براساس توافقنامۀ دفاعی است که این دو کشور دهها سال پیش امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری سانا، جعفری از شورای امنیت سازمان ملل خواست که طرح رئیس جمهوری روسیه را درباره بحران سوریه تصویب کند. طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شامل تشکیل ائتلافی بین المللی با عضویت سوریه و چند کشور عربی برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم است.

جعفری در جلسه شورای امنیت نیز از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به علت نامیدن گروه های تروریستی فعال در سوریه به نام " گروه های مسلح غیرمرتبط با کشورها" انتقاد کرد.

وی گفت: چرا زمانی که یک تروریست در آمریکا یا فرانسه یا اسپانیا یا انگلیس یا بلژیک پیدا می شود، تروریست نامیده می شود ولی تروریست های فعال در سوریه، تروریست نامیده نمی شوند و چرا جرایم و جنایات گروه های تروریستی فعال در سوریه نادیده گرفته می شود و آنها گروه های مسلح غیرمرتبط با کشورها نامیده می شوند.

جعفری افزود: نمی خواهیم که مردم سوریه آواره شوند و کشورشان را ترک کنند. می خواهیم که آنها به کشور خود بازگردند ولی پیش از هر چیز، باید حمایت از تروریسم و اعمال تحریم ها متوقف شود و مداخله ترکیه، عربستان، قطر و اردن در امور سوریه پایان یابد و پایگاه های آموزش تروریست های موسوم به "مخالفان میانه رو" برچیده شود. با تحقق این امور، راه برای حل سیاسی بحران سوریه هموار می شود.  

وی تصریح کرد: دولت سوریه آماده تفاهم و تعامل با مخالفان ملی میانه رو است؛ نَه تروریست ها.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها