راهپیمایی گسترده فلسطینیان درحمایت از مسجدالاقصی

راهپیمایی گسترده فلسطینیان درحمایت از مسجدالاقصی
جمعه 27 شهريور 1394 - 22:38

مردم کرانه باختری و نوار غزه در پاسخ به فراخوان عمومی برای یاری رساندن به مسجد الاقصی و همبستگی با مدافعان فلسطینی این مسجد، راهپیمایی گسترده ای برگزار کرده و بر آزادسازی سرزمین فلسطین بویژه قدس شریف تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروههای مقاومت و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در فراخوان های جداگانه خود خواستار حضور گسترده مردم در بسیج عمومی برای یاری رساندن به مسجد الاقصی در برابر اقدامات تجاوزگرانه صهیونیست ها علیه این مسجد و مدافعان فلسطینی آن شدند.

در همین راستا، جنبش حماس خواستار برگزاری راهپیمایی از مساجد غزه پس از نماز جمعه در اعتراض به اقدام های اشغالگران علیه مسجد الاقصی و حمله مکرر گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد شد که این راهپیمایی به طور گسترده با حضور مردم غزه و رهبران سیاسی و شخصیت های دینی برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم فلسطین و دیگر گروه های فلسطینی را به اهتزاز درآورده و در شعارهایشان آمادگی خود را برای جانفشانی در راه مسجد الاقصی و قدس اعلام کردند.

مردم غزه از گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و همه نیروهای مقاومت از سرگیری عملیات شهادت طلبانه در پاسخ به تلاش های صهیونیستی برای یهودی سازی مسجدالاقصی را خواستار شدند.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی خود در راهپیمایی غزه خطاب به اهالی کرانه باختری گفت: تمام قید و بندها و موانع را بشکنید و آتش انتفاضه مردمی را در پاسخ به تلاش اشغالگران برای یهودی سازی و تقسیم قدس شعله ور سازید تا اشغالگران و شهرک نشینان را بسوزاند.

وی افزود: مقاومت و ملت فلسطین اگر مسجد الاقصی تقسیم شود، ساکت نمی نشیند. پس از اقدام توهین آمیز شارون جنایتکار در هتک حرمت مسجد الاقصی انتفاضه کردیم پس آیا اشغالگران فکر می کنند ما امروز ساکت می نشینیم.

مردم کرانه باختری از جمله شهر نابلس نیز به دعوت نیروهای ملی و اسلامی تحت شعار "جمعه خشم" راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند. هزاران نفر در نابلس تلاش های اشغالگران برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را محکوم کردند.

اهالی بخش قدیمی شهر نابلس راهپیمایی خود را از مسجد "النصر" آغاز کردند. صدها نفر از آنها در میدان شهدا در مرکز بخش قدیمی شهر نابلس نماز جمعه را برگزار کردند. 

پربیننده ترین خبرها