ورود هزاران پناهجو به اتریش

ورود هزاران پناهجو به اتریش
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 12:56

هزاران پناهجو و مهاجر در روزهای شنبه و یکشنبه وارد اتریش شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه مقامات اروپایی خود را برای برگزاری نشست هایی با هدف دستیابی به نقطه نظرات مشترک درخصوص بحران پناهجویان آماده می کنند، هزاران پناهجو وارد اتریش شده اند.

مسؤولان اتریشی احتمال می دهند که شمار بیشتری از آوارگان و مهاجران از مجارستان روز دوشنبه وارد اتریش شوند.

درهمین ارتباط، وزرای خارجه چهار کشور اروپای شرقی در ابتدای هفته ای که انتظار می رود شاهد فعالیت های گسترده دیپلماتیک باشد، درحال رایزنی هایی درباره بحران پناهجویان در روز دوشنبه هستند.

قرار است وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا  فردا (سه شنبه) تشکیل جلسه دهند.

این درحالیست که روسای کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشستی فوق العاده را برای بررسی بحران پناهجویان برگزار خواهند کرد.

بحران پناهجویان و آوارگان در اروپا از وجود اختلافات عمیق میان کشورهای اروپایی پرده برداشت.

" فرانسوا اولاند " رئیس جمهوری فرانسه گفت که در اتحادیه اروپا ، نمی توان هیچ کشوری را از وظیفه پذیرش پناهجویان که حق پناهندگی دارند مستثنی کرد، و " دونالد توسک " رئیس شورای اروپا درصفحه تویتر خود نوشت:  اتحادیه اروپا باید به پناهجویان سوری در برخورداری از زندگی بهتر درکشورهای نزدیک تر به کشورشان کمک کند.

با این حال قرار است در نشست امروز وزرای خارجه مجارستان، لهستان ، اسلواکی، جمهوری چک مخالفت خود را با درخواست آلمان برای توزیع آوارگان میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شکل برابر اعلام کنند.

این درحالیست که موج عزیمت پناهجویان به اروپا در تعطیلات آخر هفته از طریق مرزها در مرکز و شرق اروپا با امید رسیدن به آلمان و کشورهای اسکاندیناوی ادامه دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها