افزایش داعشی‌های استرالیایی در یک سال گذشته

افزایش داعشی‌های استرالیایی در یک سال گذشته
دوشنبه 6 مهر 1394 - 21:34

العالم - وزارت خارجه استرالیا از افزایش تعداد اتباع کشورش در میان تروریست های داعش در سوریه و عراق در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جولیان بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا یکشنبه شب در نیویورک و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که تعداد استرالیایی های پیوسته به داعش حدود 120 نفر برآورد می شود که دو برابر تعدادی است که سال گذشته اعلام شد.

وزیر خارجه استرالیا، افزایش مجدد این رقم را تا سال آینده بعید دانست و خاطرنشان کرد که بر اساس آمار 20 نفر از این افراد هنگام جنگ در سوریه و عراق کشته شده اند.

وی گفت که دولت استرالیا در چارچوب تلاش برای کنترل موج تروریست های خارجی توانسته موفقیت هایی به دست آورد و از سپتامبر سال گذشته سطح هشدار درباره خطر تروریسم را افزایش داده و تدابیری برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده است.

کانبرا مجموعه ای از تدابیر برای مبارزه با تروریسم اندیشیده که جریمه کردن مسافران به مقاصد تروریستی و نیز افزایش بودجه یک و 3 دهم میلیارد دلاری پلیس و دستگاه امنیتی این کشور از آن جمله است.
جنگنده های این کشور هم روز 16 سپتامبر با پیوستن به ائتلاف بین المللی ضد داعش اولین حمله خود را علیه مواضع این گروهک تروریستی در سوریه انجام دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها