فعالیت بیش از 800 حساب کاربری داعش در عربستان

فعالیت بیش از 800 حساب کاربری داعش در عربستان
شنبه 18 مهر 1394 - 14:15

شماری از فعالان سعودی، با تشکیل کمپین "اسپم ملی" موفق به بستنِ 300 حساب کاربری شدند که برای تفکرات داعشی تبلیغ می کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کمپین مدعی شده که حساب های کاربری که اخبار، عکس ها و ویدیوهای داعش را تبلیغ می کنند و شامل تهدیدهای مستقیم ضد افرادی مشخص است شناسایی و آن ها را گزارش می کند تا پس از مدتی تعطیلی موقت، به طور کامل بسته شوند.

"عمار محمد" کارشناس فنی و مشاور رسانه های اجتماعی در این خصوص به روزنامه سعودی "الوطن" گفت: داعش، شمار زیادی از کسانی را که به این گروه جذب شده اند برای شکارِ افرادی از عربستان و دیگر کشورهای عربی که درگیر تنش هستند، مامور کرده است تا بتواند با استفاده از آن ها، توطئه های خصمانه خود را اجرایی کند.

بر اساس اعلام کمپینِ اسپمِ ملی، که شماری از اعضای آن را افراد معروف و اصحاب رسانه های سعودی تشکیل می دهند، فعالیت های این کمپین، تاکنون به بسته شدن 300 حساب کاربری طرفدار داعش منتهی شده است.

گفته می شود که این حساب های کاربری، تهدیدهایی در خصوص حمله به اماکن دولتی و مجتمع های مسکونی مطرح می کردند و نام و مشخصات و عکس نیروهای پلیس سعودی را منتشر می کردند و علیه آن ها تبلیغ می کردند.

"عمار محمد" تاکید کرد که داعش، با استفاده از ثروتی که از نفت عراق به جیب می زند، تمام امکانات خود را به کار می گیرد تا بتواند سلطه ای فراگیر در دنیای مجازی به همه زبان ها داشته باشد و به همین سبب گروه هایی داوطلب و متخصص را جذب کرده است که برای این گروه تروریستی تبلیغ می کنند.

عمار محمد خاطر نشان کرد 866 حساب کاربری در عربستان و 507 حساب کاربری در سوریه و 453 حساب کاربری در عراق وجود دارند که برای داعش تبلیغ می کنند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها