ما را به خیر شما امیدی نیست، شر مرسانید

ما را به خیر شما امیدی نیست، شر مرسانید
شنبه 18 مهر 1394 - 20:22

نویسنده و تحلیلگر سرشناس عرب با اشاره به همدستی برخی دولتهای عربی با همپیمانان غربی و منطقه ای خود علیه ملتهای سوریه، عراق، لیبی و یمن، خطاب به این کشورها گفت: حمایت شما را نمی‌خواهیم، می‌دانیم که هم پیمانان جدید شما چه کسانی هستند، از شما فقط می‌خواهیم شر خود را کم کنید و دست از توطئه‌هایتان بردارید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" در سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" نوشت: از تمسخرآمیزترین امور روزگار این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از دوستان عرب خود کمک می خواهد، و از آنان درخواست می کند که برای آرام کردن اوضاع ملتهب در اراضی اشغالی فلسطین کمک کنند و مانع از آغاز انتفاضه سوم شوند.
نتانیاهو از این دوستان و هم پیمانان مخلص می خواهد که محمود عباس را تحت فشار قرار دهند، تا نیروهای امنیتی خود را به خیابانها بریزد تا آنان در کنار نیروهای اشغالگر به سوی جوانان انقلابی آتش بگشایند و تعداد بیشتری از آنان را به قتل برسانند.
جوانان انقلابی فلسطینی در اراضی اشغالی که برای دفاع از مسجد الاقصی درحال فدا کردن جان خود هستند، به هیچ وجه خواستار دخالت اعراب نیستند؛ تنها درخواست آنان این است که مسؤولان عرب شر خود را از سر آنان کم کنند و آنان را به حال خود رها کنند؛ و با بهانه های مختلف علیه فلسطینی ها  توطئه نکنند.

کسی که در خندق الاقصی و حامیان و مدافعان هویت اسلامی با پول و سلاح نأیستد، و همه امکانات و توانایی های خود را در این راه مقدس به کار نگیرد، حق ندارد که خواستار آرام ساختن اوضاع و توقف انتفاضه شود، و نتانیاهو و شهرک نشینان را از بحران نجات دهد.
***
وقتی که این اعراب سفیر اسرائیل را (از کشورهای خود) اخراج نمی‌کنند، و پرچم اسرائیل که آسمان کشورشان را آلوده می کند پایین نمی‌کشند، و سفارتخانه‌های اسرائیل را باز نگه می‌دارند، و بدون هیچگونه شرمساری به فرایند عادی سازی روابط با اسرائیل ادامه می‌دهند، این افراد لیاقت مسجد الاقصی را ندارند، همانطور که لیاقت هویت مردانگی را ندارند.

فلسطینی‌هایی که طی 10 روز اخیر به ضرب گلوله اشغالگران شهید شده و به هزاران نفر از برادران شهید خود پیوسته‌اند، از محمود عباس دستور نمی‌گیرند و با فرمان او به میدان شرف و مقاومت پا نمی گذارند؛ آنان به دستورات و توصیه‌های عباس عمل نمی‌کنند و حتی در نشانه گرفتن سنگهایشان به سوی او تردیدی به خود راه نمی‌دهند، زیرا سیاستهای او بود که باعث استمرار اهانتها و یورشهای اسرائیل شده است.
ملت فلسطین سالها است که به تنهایی در مقابل ماشین مرگ اسرائیل ایستاده، و در حال مقابله با تجاوزگری های مکرر اسرائیل است. ملت فلسطین در مقابل ریشه کنی زیتون‌هایش و بازداشت صدها تن از فرزندانش صبر می‌کند، همانطور که در مقابل بدترین نوع اقدامات نژادپرستانه صبر کرده است. اما وقتی که تصمیم گرفت با تکیه بر خداوند به تنهایی به مقاومت خود ادامه دهد، توطئه ها از سوی اعراب و غیر اعراب آغاز شد.
***
به خوبی می‌دانیم که خون‌های با ارزشی به زمین خواهد ریخت، و کودکان و نوجوانانی کم سن و سال شهید خواهند شد و هزاران نفر نیز در بازداشتگاه‌های جدید نژادپرستان به اسارت گرفته خواهند شد، ولی ملت فلسطین هیچ گزینه ای جز مقاومت ندارد.
وقتی که بیدادگاه عالی اسرائیلی تصمیم می‌گیرد هر کسی را که به سوی یک اشغالگر تا بن دندان مسلح یک سنگ بیندازد، به 20 سال زندان محکوم کند، این جوانان دیگر چه راه چارای دارند به جز آنکه سنگ را با چاقو و بمب و شاید هم فردا با کمربند انفجاری جایگزین کنند، در تاریخ نوین یک کشور را نام ببرید که اینگونه قوانین ظالمانه و تروریستی را تصویب کرده است.
ملت فلسطین این دولتهای عربی توطئه گر و همدست اسرائیل را به ملتهایشان واگذار می کند، همین برای آنها کافی است؛ خون شهدای الاقصی این امت را رهایی خواهد بخشید.

پربیننده ترین خبرها