وزیر اوقاف مصر: با مذهب شیعه مشکلی نداریم

وزیر اوقاف مصر: با مذهب شیعه مشکلی نداریم
چهارشنبه 6 آبان 1394 - 17:08

وزیر اوقاف مصر گفت: هیچ مشکلی میان ما و مذهب شیعه وجود ندارد و دین اسلام، خواهان همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر روز چهارشنبه در دیدار شیخ "عبداللطیف همیم" رئیس اداره اوقاف اهل تسنن عراق و هیات همراه در قاهره، اظهار داشت: با توجه و استناد به اصل "لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ"، به آزادی عقیده و به همه عقاید و مذاهب احترام می گذاریم.

وی درباره همزیستی میان شیعیان و اهل تسنن گفت: ما هیچ مشکلی با مذهب شیعه و دیگر مذاهب نداریم، ولی با استفاده از مذهب یا دین در جهت دستیابی به اهداف و خواسته های حزبی، سیاسی و طایفه ای مخالفیم.

وزیراوقاف مصر همچنین درباره هر نوع تلاش برای دخالت در امور کشورهای دیگر از طریق استفاده از دین، مذهب و نژاد هشدار داد.

براساس بیانیه وزارت اوقاف مصر، در این دیدار راه های همکاری میان وزارت اوقاف مصر و اداره اوقاف اهل تسنن عراق، به ویژه در زمینه آموزش امامان جماعت و مبلّغان مذهبی اهل سنت عراق در مراکز آموزشی وزارت اوقاف مصر و استفاده از تجارب آنان در مقابله با تروریسم بررسی شد.

از سوی دیگر، رئیس اداره اوقاف اهل تسنن عراق هم از تجربه وزارت اوقاف مصر در مقابله با تروریسم و از بین بردن تفکر افراطی و تحکیم اصول و مبانی میانه روی و تسامح، تمجید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها