چرا نویسنده یمنی از بحرین اخراج شد؟

چرا نویسنده یمنی از بحرین اخراج شد؟
شنبه 9 آبان 1394 - 20:55

العالم ـ رژیم آل خلیفه یک نویسنده یمنی را از بحرین اخراج کرد و اجازه ورود به دیگر نویسنده یمنی به منامه را نداد. قرار بود این دو فعال یمنی در نشست منامه شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل سبیع" در حساب خود در شبکه ارتباط اجتماعی فیس بوک نوشت: از "فارع مسلمی" و خانم "سماء همدانی" به عنوان روزنامه نگار و نویسنده برای مشارکت در نشست منامه دعوت شده بود و آنها قصد داشتند تا نیاز شدید مردم یمن به صلح و توقف جنگ را در این نشست مطرح کنند.

به نوشته سایت خبری مراه البحرین، سبیع افزود: دولت بحرین به مسلمی اطلاع داد که بنا به درخواست عبدربه منصور هادی وادار شده تا دست به چنین اقدامی بزند؛ مسلمی نیز منامه را به قصد بیروت ترک کرد در حالی که سماء همدانی به دبی بازگشت و از آنجا به واشنگتن رفت.

وی گفت: هادی و دولتش و در پس آنها عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن نمی خواهند که صدای یمنی ها برای نشان دادن رنج و سختی های مردم این کشور به خارج برسد؛ آنها نمی خواهند جهانیان بدانند که تداوم جنگ یمن چه نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

مقامات بحرین همچنین از دادن ویزا به "نیکولاس کریستوف" روزنامه نگار آمریکایی که قصد داشت برای پوشش این نشست وارد بحرین شود، امتناع ورزیدند.

رژیم آل خلیفه به "حسین موسویان" عضو سابق گروه مذاکره کننده در پرونده هسته ای ایران و دعوت شده به این نشست نیز ویزای ورود به بحرین را نداد با وجود آنکه از طرف برگزارکنندگان نشست منامه از وی دعوت شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها