خواب جدید نتانیاهو برای شهروندان فلسطینی قدس

خواب جدید نتانیاهو برای شهروندان فلسطینی قدس
يکشنبه 10 آبان 1394 - 11:48

العالم - روزنامه ایندیپندنت در شماره روز یکشنبه خود به بررسی تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی مبنی بر گرفتن حق زندگی در قدس از ساکنان فلسطینی آن پرداخت و خاطرنشان کرد که او با این کار فلسطینیان را به بن بست خواهد کشاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این روزنامه با اشاره با وضعیت موردی یکی از ساکنان قدس به نام فادیه ابوشلبک، که یک زن سی ساله است، می نویسد او در قدس به دنیا آمده و به همراه پدر و مادرش در آنجا زندگی می کند و کودکانش را همانجا به مدرسه فرستاده و حالا نتانیاهو تهدید کرده که می خواهد این حق را از او و 80 تا 100 هزار شهروند فلسطینی قدس بگیرد.

اگر او این تهدید را عملی کند همه این شهروندان حق استفاده از خدمات تأمین اجتماعی و درمان را در فلسطین اشغالی از دست می دهند کما این که دیگر حق کار کردن و یا حتی ورود به آن را نخواهند داشت.

گفتنی است نتانیاهو با استفاده از ترس و وحشت مستولی شده بر صهیونیستها از شیوع موج جدید خشونت بین آنها و شهروندان فلسطینی (انتفاضه فلسطین)، زبان به تهدید شهروندان فلسطینی قدس در داخل و خارج از دیوار حائل، باز کرده و آنها را تهدید به ابطال کارت شناسایی کرده است.

این گروه از فلسطینیها، 10 درصد از جمعیت این شهر و یک چهارم شهروندان عرب قدس را تشکیل می دهند.

مورد دیگری که در این مقاله به آن اشاره شده است وضعیت فتح الله نابلسی، یک تاجر بازنشسته است؛ که می گوید: ما می توانیم در هر شرایطی به زندگی خود ادامه دهیم. اما من به کارت شناسایی خود احتیاج دارم. من دچار نارسایی قلبی هستم و باید تحت درمان در بیمارستان محل سکونتم در قدس باشم.

اودیت اوبینهایمر، مدیر یا سازمان غیر دولتی مدافع حق برابری بین مردم قدس گفت: این اقدام، خصمانه ترین اقدامی است که ضد فلسطینیهای قدس شرقی اتخاذ شده است.

وی گفت: نتانیاهو می خواهد قدس فقط مختص یهودیان باشد.

اودیت افزود: این تصمیم زندگی روزانه فلسطینیان در قدس را با مشکل مواجه می کند. کما این که مردمی را که با فقر و یأس دست به گریبان هستند به بن بست می رساند.

پربیننده ترین خبرها