شیخ نعیم قاسم: آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده؟!

شیخ نعیم قاسم: آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده؟!
پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 22:33

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به استفاده غرب و بعضی سران عرب از عنوان "اختلافات مذهبی" برای فتنه انگیزی و سوء استفاده از انسانهای ساده و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی‌های خود، تأکید کرد: "آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده است؟!"

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" روز پنجشنبه در نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در بیروت گفت: اختلافاتی که این روزها بین کشورها و یا احزاب و گروه های سیاسی در کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد، اختلافات سیاسی است و نه مذهبی و این اختلافات هیچگونه ارتباط دور و یا نزدیکی با مسائل مذهبی ندارد.
وی افزود: اختلافاتی بین کشورها و یا حتی کشورهایی با یک مذهب واحد اتفاق می افتد؛ و ما این امر را در مصر، لیبی، ترکیه، تونس و دیگر کشورها می بینیم، که این موضوع ناشی از اختلافات سیاسی است.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: این درحالی است که می بینیم بین حزب الله و گروه های فلسطینی اتفاق نظر درباره مقاومت و مقابله با اسرائیل وجود دارد، و همه این گروه‌ها با عبور از همه موانع درباره این مسأله همدل هستند و برای یک قضیه یعنی قدس و فلسطین جانفشانی کرده و بایکدیگر همکاری می کنند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: غرب و برخی مسؤولان عرب با سوء استفاده از عنوان "اختلاف مذهبی" برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در صحنه عمل و ناتوانی در اثبات تفکر خود، انسانهای ساده را فریب داده و آنان را به سوی فتنه می کشانند؛ وگرنه آیا آمریکا سنی و روسیه شیعه شده است؟! یا اینکه موضع سیاسی هرکدام از این دو کشور بر اساس آن چیزی است که به آن اعتقاد دارند، و بر همان اساس ائتلافهای خود را ایجاد می کنند.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اوضاع سوریه تأکید کرد: همه رویدادها در سوریه به این هدف است که کشوری که حامی مقاومت در مقابل اشغالگر صهیونیستی است و بخشی از طرح مقاومت در منطقه به شمار می‌آید، ویران شود؛ تا در این کشور دولتی ایجاد شود که اسرائیل آن را قبول دارد و با پروژه آمریکایی اسرائیلی همراه باشد.
شیخ نعیم قاسم همچنین درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: درباره گفتگوی حزب الله و جریان المستقبل توافق کردیم و این گفتگو همچنان ادامه دارد، حتی اگر کمترین انتظارات تحقق یابد باعث کاهش خفقان کنونی خواهد شد ولی ما امیدواریم که بیشتر از آن تحقق یابد. اختلاف ما با آنان سیاسی و درباره نحوه اداره کشور و موضع گیریها درباره تحولات اطراف ما و میزان پیشرفت در طرح مقاومت و حمایت از آن است؛ و این اختلاف هیچ روزی مذهبی نبوده و هیچگاه نیز در آینده چنین نخواهد بود؛ بنابراین از نظر ما هیچ جایی برای اختلاف مذهبی وجود ندارد چه با آنها (جریان المستقبل) و چه با دیگران.

پربیننده ترین خبرها