انتفاضه قدس؛

اسراییل فعالیت "شیخ الاقصی" را ممنوع کرد

اسراییل فعالیت
سه شنبه 26 آبان 1394 - 18:06

رژیم اسرائیل شاخه شمالی جنبش اسلامی در اراضی اشغالی و 17 موسسه وابسته به آن را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "رائد صلاح" رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغال شده فلسطینی" روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای به تصمیم مسوولان صهیونیست در خصوص منع فعالیت و تحریم جنبش اسلامی و موسسات وابسته به آن، واکنش نشان داد و تاکید کرد که چنین تصمیمی ظالمانه است. 

مسوولان رژیم صهیونیستی، مسوول اصلی شروع انتفاضه قدس را جنبش اسلامی و موسسات وابسته به آن اعلام کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ رائد صلاح افزود: "پس از این که مسوولان اسراییلی اعلام کردند که فعالیت جنبش اسلامی ممنوع است، نیروهای رژیم اشغالگر به دفاتر و موسسات وابسته به این جنبش در اراضی اشغال شده یورش بردند.

براساس این گزارش، نیروهای صهیونیست همچنین به منزل " شیخ کمال خطیب" نایب رییس جنبش اسلامی دراراضی اشغال شده یورش بردند و وی را برای بازجویی فرا خواندند و همچنین "یوسف عواوده" مدیر روابط خارجه درجنبش اسلامی در اراضی اشغالی را بازداشت کردند.

براساس بیانیه رییس جنبش اسلامی در اراضی اشغال شده فلسطینی، نیروهای اشغالگر در یورش به دفاتر و موسسات وابسته به جنبش اسلامی در اراضی اشغال شده، وسایل و تجهیزات این مراکز را مصادره کردند.

شیخ صلاح در بیانیه خود در واکنش به اقدامات نیروهای اشغالگر صهیونیست در یورش به دفاتر و موسسات وابسته به جنبش اسلامی در اراضی اشغال شده اعلام کرد: " این اقدامات ظالمانه و مردود است و جنبش اسلامی همچنان پابرجا و مداوم خواهد بود و به همه آرمان هایی که به منظور آن تشکیل شده است از جمه قدس و مسجدالاقصای شریف، پایبند خواهد بود.

" بنيامين نتانياهو" نخست وزیر رژیم اسراییل هدف از این تصمیم را " متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز جنبش اسلامی" دانست.

جنبش اسلامی دراراضی اشغال شده فلسطینی به رهبری شیخ "رائد صلاح" از مهم ترین جنبش های سیاسی است که در زمینه دفاع از مسجدالاقصی فعالیت می کند.
شیخ رائد صلاح معروف به " شیخ الاقصی" از سوی مسوولان رژیم اشغالگر متهم به وابستگی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اقدامات تحریک آمیز ضد اسراییل است.

دربیانیه رسمی صادر شده از سوی مسوولان اسراییلی آمده است که همه دارایی های جنبش اسلامی مصادره شده و هر فردی که به این جنبش وابسته است و به آن خدمت می کند، مجرم و مجازات آن زندان است.

درهمین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیم مسوولان اسراییلی مبنی برمنع فعالیت جنبش اسلامی دراراضی اشغالی فلسطین را اقدامی نژادپرستانه توصیف کرد.

" سامی ابو زهری" سخنگوی رسمی جنبش حماس روز سه شنبه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام مسوولان صهیونیست افزود که جنبش حماس این اقدام را نژادپرستانه می داند اقدامی که هویت عربی
را در اراضی فلسطینی هدف قرار می دهد.

ابوزهری افزود: " هدف از این تصمیم مسوولان اسراییلی، مجازات جنبش اسلامی و ممانعت از ایفای نقش این جنبش در حمایت از مسجد الأقصی و مقدسات اسلامی است".

پربیننده ترین خبرها