یک میلیون کودک یمنی درمعرض سوء تغذیه+فیلم

چهارشنبه 4 آذر 1394 - 19:04

صنعا(العالم)- ادامه تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره آن کشور، باعث شده است که نزدیک به یک میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج ببرند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن، ادامه تجاوزگری های عربستان سعودی به یمن، کودکان این کشور را با شرایط بسیار دشواری مواجه کرده است به طوری که حدود یک میلیون کودک در آستانه گرسنگی قرار گرفته اند، نزدیک به 3 میلیون دانش آموز به علت تخریب یا خسارت به بیش از 6هزار مدرسه در بمباران، در آستانه محرومیت از تحصیل قرار دارند و 10 میلیون کودک بویژه در سایه محاصره یمن در چند ماه گذشته، نیازمند مراقبت های بهداشتی هستند.

"احمد القرشی" رییس سازمان حمایت از کودکان یمن در این خصوص به شبکه العالم گفت: بیش از 3 میلیون کودک در آستانه محرومیت از درس و تحصیل قرار گرفته اند، نزدیک به یک میلیون کودک با سوء تغذیه مواجه اند و حدود یک میلیون کودک به علت مشکلات اقتصادی ناشی از محاصره و تجاوزگری، در معرض گرسنگی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، حملات عربستان سعودی علیه یمن پیامدهای ناگوار روحی و روانی برای کودکان این کشور دارد و والدین کودکان یمنی تاکید می کنند که ترس و وحشت ناشی از تجاوزگری سعودی ها، باعث شده است کودکان آنها تمایلی به مدرسه و بازی در خارج از منزل نداشته باشند.

پدر یک کودک یمنی به خبرنگار العالم گفت: کودکان ما در هشت ماه گذشته، زندگی بسیار دشوار و طاقت فرسایی داشته اند.

براساس این گزارش، کودکان یمنی به دنبال ادامه حملات عربستان سعودی و ائتلاف عربی، مجبور شده اند، ضمن تحمل شرایط خاص حاکم بر کشور، برای امرار معاش به خانواده نیز کمک کنند، اما در عین حال همچنان اصرار داشته اند که برای فراموش کردن آثار ظالمانه تجاوزگری های ائتلاف سعودی، در پارک ها، مدارس و سایر اماکن تفریحی و سرگرمی حضور داشته باشند و این درحالی است که بسیاری از این اماکن هدف حمله قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها