آمریکا نیروهای عراقی را کشت و پیام تسلیت فرستاد!

آمریکا نیروهای عراقی را کشت و  پیام تسلیت فرستاد!
شنبه 28 آذر 1394 - 17:20

العالم - وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، کشته شدن دو نیروی عراقی را در حمله " اشتباه " نیروهای ائتلاف بین المللی به او تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد " آشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا امروز ( شنبه) در تماس تلفنی با " حيدر العبادی" کشته شدن دو نیروی عراقی را در حمله اشتباه نیروهای ائتلاف بین المللی به وی تسلیت گفت.

براساس این بیانیه، کارتر از رویدادن این حادثه با وجود دقت برای پرهیز از وقوع چنین حوادثی و پایبندی به هوشیاری بالا، ابراز تاسف کرد.

کارتر خواهان اجرای تحقیقات دراین حادثه با مشارکت طرف عراقی شد.

براساس این گزارش، " حیدر العبادی " نخست وزیر عراق نیز این حادثه را دردناک خواند وائتلاف بین المللی را به دقت بیشتردراجرای حملات به مواضع تروریست ها برای پرهیز از تکرار چنین حوادثی دعوت کرد.

نخست وزیرعراق گفت که بیانیه ای در شرح این حادثه صادر شده و همه با هم برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلاش می کنیم.

واحد اطلاع رسانی جنگ درعراق دیروز (18 دسامبر) اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی به اشتباه عده ای از نیروهای نظامی عراق را که با تروریست های داعش درجنوب شهر فلوجه درگیر بودند، هدف حمله قرار دادند.

آمریکا تاکنون بارها کمک های تسلیحاتی برای تروریست های داعش با هواپیما فروریخته و بعدا از آن به عنوان اشتباه و اقدامی غیر عمدی یاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها