قاهر یمنی بازهم بر سر سعودی ها فرود آمد

قاهر یمنی بازهم بر سر سعودی ها فرود آمد
دوشنبه 30 آذر 1394 - 12:36

العالم- یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز( دوشنبه ) از حمله به فرودگاه جیزان عربستان سعودی با استفاده از موشک های بالستیک قاهر1 خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه المسیره در گزارشی اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک قاهر 1 را به طرف فرودگاه جیزان در عربستان سعودی شلیک کرد.

هنوز از میزان تلفات و خسارات این حمله گزارشی مخابره نشده است.

فرودگاه جیزان پیش ازاین هم با موشک های ارتش و کمیته های مردمی یمن مورد حمله قرار گرفته است.

شهر جیزان از شهرهای ساحلی کرانهٔ دریای سرخ است که در جنوب عربستان سعودی و در مرز حدودی کشور یمن واقع شده‌ است. 

این شبکه به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که این موشک به هدف اصابت کرده و خسارات‌ زیادی برجا گذاشته است.

گفتنی است؛ اولین نمونه این نوع از موشک چند روز پیش به سوی «باب المندب»، محل استقرار نیروهای ائتلاف سعودی شلیک شد که ده‌ها نیروی ائتلاف عربستان سعودی را به هلاکت رساند.

این حمله موشکی ارتش یمن به مواضع سعودی درحالی صورت گرفت که پیش‌تر سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن طی گفت‌وگویی به مزدوران عربستان متجاوز و متحدان این رژیم درباره عواقب باقی ماندن در خاک یمن هشدار داده و تاکید کرده بود که 300 هدف نظامی و استراتژیک عربستان در تیررس موشک‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد.

دیروز( یکشنبه ) نیز ارتش با استفاده از موشک های موسوم به توشکا به پایگاه تداویل  در مارب تعدادی از مزدوران سعودی را کشت.

منابع ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکید کردند که شلیک موشک ها پاسخی به عدم پایبندی دشمن سعودی و مزدودران آن به توافقنامه آتش بس در خلال مذاکرات سوئیس و ادامه حملات آنان به مردم بیدفاع یمن بوده است.

ارتش یمن روز بیست و سوم آذرماه هم با شلیک یک فروند موشک توشکا به محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب غرب یمن، حدود 150 نظامی ائتلاف را کشت.

این موشک به مرکز فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی در منطقه «شعب الجن» در «باب المندب» شلیک شد و هدف خود را به صورت کامل نابود کرد.

پربیننده ترین خبرها