جانشین جلاد انگلیسی داعش کیست؟

جانشین جلاد انگلیسی داعش کیست؟
چهارشنبه 16 دی 1394 - 10:21

مسؤولان امنیتی انگلیسی معتقدند تروریست داعشی که به تازگی در فیلمی از سوریه لندن را تهدید کرده، فردی به نام "سیدارتا دهر" ملقب به "ابو رمسیاء" است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخلاف "محمد اموازی" یا همان "جان" انگلیسی که پس از انتشار فیلمهای او در اعدام گروگانهای خارجی داعش به سرعت در این کشور معروف شد، ابو رمسیاء قبل از پیوستن به داعش در بین محافل افراطی ها در انگلیس فردی شناخته شده بود.
ابو رمسیاء مدت کوتاهی پس از آزادی او به قید وثیقه، در سپتامبر 2014 ناپدید شد. سرویسهای امنیتی انگلیسی او را برای تحقیق در خصوص حمایت وی از تروریسم بازداشت کرده بودند.
پلیس انگلیس او را از سفر به خارج از این کشور منع کرده و گذرنامه او را توقیف کرده بود. با این حال وی توانست با اتوبوسی از ایستگاه ویکتوریای لندن به همراه همسر و فرزندانش به پاریس برود.
چند هفته بعد، مشخص شد که این تروریست انگلیسی توانسته است خود را به سوریه برساند. وی پس از آن عکسهایی را از خود با سلاح و فرزند چهارمش که به تازگی متولد شده منتشر کرد.
ابو رمسیاء در تیوتر خود با تمسخر سیستم امنیتی انگلیس، تأکید کرد که این سیستم ضعیف به او اجازه داد از طریق اروپا خارج شود و خود را به داعش برساند.

سیدارتا دهر که حدود 30 ساله است، به همراه خانواده هندوی خود در انگلیس بزرگ شده است.
وی پس از آشنایی با گروه های افراطی در انگلیس، سخنگوی شبکه موسوم به "المهاجرین" شد. شبکه‌ای که به ظاهر طبق قوانین ضد تروریستی انگلیس فعالیت آن ممنوع است.
سیدارتا همچنین قبلا در مصاحبه‌ای با شبکه "بی بی سی" آشکارا از گروه داعش حمایت کرده بود.
وی در سال2014 نیز در واکنش به سؤال یک مجری تلویزیونی درخصوص اینکه آیا کشته شدن "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی را محکوم می کند یا خیر، از پاسخ دادن به این موضوع طفره رفت و گفت که فقط حملات هوایی آمریکا به مناطق تحت کنترل داعش را محکوم می کند.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها