سفر ناتمام نخست وزیر تونس به دلیل گسترش ناآرامی‌ها

سفر ناتمام نخست وزیر تونس به دلیل گسترش ناآرامی‌ها
جمعه 2 بهمن 1394 - 12:22

به دنبال گسترش ناآرامی های اجتماعی در تونس به استان های صفاقس و قبلی در جنوب و همچنین شماری از استان های شمال غرب این کشور، "الحبیب الصید" نخست وزیر تونس سفر خود به سوییس را پیش از موعد پیش بینی شده، به پایان رساند و به کشورش بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان در استان های مختلف تونس با ورود به ساختمان های استانداری، خواستار برکناری استانداران شدند. در این میان گروههای سیاسی و اتحادیه مشاغل تونس نیز از دولت خواستند موضوع حل مشکلات مربوط به توسعه مناطق محروم این کشور را تسریع ببخشد.
اعتراضات مردمی در اعتراض به بیکاری در تونس از روز یکشنبه در این کشور آغاز شده است.
این اعتراضات در پی برق گرفتگی و کشته شدن یک جوان در اعتراض به بیکاری از روز یکشنبه در شهر قصرین آغاز شد و سپس به شهرهای دیگر از جمله مناطق غربی و جنوبی تونس که میزان فقر و بیکاری در آنها بالاتر است، کشیده شد.
نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور می کنند.
ایجاد فرصت های شغلی برای بیش از ۶۰۰ هزار نفر از بیکاران که یک سوم از آنها را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند یکی از بزرگترین چالش های پیش روی تونس است که باید توسعه در مناطق فقرنشین و مبارزه با تروریسم را نیز به آن افزود.
مرگ یک جوان ۲۸ ساله تونسی با نام "رضا الیحیاوی" به دلیل برق گرفتگی هنگام بالا رفتن از تیر برق به نشانه اعتراض به بیکاری، یادآور قیام مردم تونس در سال ۲۰۱۱ است که "محمد البوعزیزی" جوان دستفروش تونسی با آتش زدن خود جرقه آن را برافروخت و منجر به بروز اعتراضات گسترده در این کشور و در نهایت فرار "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور مخلوع این کشور شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها