هشدار یونیسف درباره وضعیت کودکان سوری و عراقی

جمعه 9 بهمن 1394 - 11:44

نیویورک (العالم) – سازمان ملل متحد در امور کودکان "یونیسف" اعلام کرد که 250 میلیون کودک در 63 کشور جهان با بحران سخت انسانی دست به گریبان و نیازمند کمک هستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، یونیسف خاطرنشان کرد، بخش عمده کمک های اختصاص یافته از سوی این سازمان برای سال 2016 به کودکان سوریه تعلق دارد.
به گفته یونیسف، از هر 9 کودک در جهان یک کودک در کشورهایی زندگی می کنند که شاهد درگیری های نظامی هستند.
نیاز یونیسف برای کمک به کودکان در وضعیت اضطراری در سراسر جهان به ویژه سوریه و عراق به دو میلیون و 600 میلیارد یورو در سال 2016 بالغ شده است.
یونیسف خاطرنشان کرد: بیشترین میزان از مبلغ یاد شده یعنی تقریبا یک میلیارد و 200 هزار میلیون یورو برای کمک به کودکان سوریه که با جنگ مواجه هستند و همچنین برای کمک به میلیون ها پناهجوی سوری در کشورهای همسایه، لازم و ضروری است.
شمار کودکان نیازمند کمک طی سه سال گذشته به دلیل درگیری های نظامی و شرایط بد آب و هوایی افزایش یافته و این شرایط تعداد زیادی از کودکان را وادار کرده تا مناطق خود را ترک کنند و میلیون ها کودک دیگر را دچار کمبود شدید مواد غذایی و بیماری و مهاجرت کرده است.
یونیسف خاطرنشان کرد که یک چهارم کمک های مورد درخواست خود را به آموزش کودکان در شرایط فوق العاده اختصاص خواهد داد.
یونیسف تاکید کرد که مایل است شمار کودکان آموزش دیده در مناطق درگیری را از 4 میلیون و 900 هزار نفر در سال 2015 به 8 میلیون و 200 هزار نفر در سال جاری میلادی افزایش دهد زیرا آموزش به کودکان کمک می کند تا آنها احساس کنند که دارای زندگی طبیعی هستند و در سایه خشونت و بی ثباتی و فجایع، آنان را نسبت به آینده امیدوار می کند.

پربیننده ترین خبرها