برنامه داعش برای حضور سازمان یافته در الجزایر

برنامه داعش برای حضور سازمان یافته در الجزایر
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 14:04

گروه تروریستی داعش تلاش می کند تا برای خود شاخه ای در الجزایر ایجاد کند و از این رو، حرکت این گروه روند معکوس یعنی از سوریه به لیبی و الجزایر به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس ایالت بومرداس واقع در شرق الجزایر در اواخر هفته گذشته توانست دومین تیم 32 نفره هوادار گروه تروریستی داعش را متلاشی کند.

در میان افراد یاد شده، چهار زن به چشم می خورند که یکی از آنان همسر ابومرام الجزایری فرمانده به اصطلاح امور شرعی داعش در الجزایر است.

روزنامه فرانسوی زبان "الوطن" در الجزایر از بازگشت سه تروریست الجزایری از سوریه به منظور راه اندازی شاخه داعش در این کشور خبر داد.

الوطن به نقل از منابع امنیتی الجزایر نوشت: ابوبکر بغدادی سرکرده داعش خودش این سه تندرو را به منظور راه اندازی "ولایت الجزایر" فرستاده است تا هسته های سازمان یافته مسلح را در مناطق شهری فعال کنند.

محمد مریمی با نام تیمی ابومرام الجزایری ریاست این گروه سه نفره را برعهده دارد. او به همراه ابومهاجر که در سال 2012 میلادی برای شرکت در نبرد سوریه رهسپار این کشور شده بود، از مرزهای تونس وارد الجزایر شد. اما هویت نفر سوم هنوز شناخته شده نیست.

همچنین گروهی از جوانان که شمار آنها بیش از 40 نفر است، در فرودگاه "هواری بومدین" شهر الجزیره پایتخت بازداشت شدند. این افراد قصد داشتند توسط خطوط هوایی ترکیه به گروه تروریستی داعش بپیوندند.

از سوی دیگر، وزیر اطلاعات تونس به اطلاع همتای الجزایری خود رساند که 20 الجزایری اردوگاه های تروریستی در سوریه را ترک کرده و در لیبی مستقر شده اند.

نیروهای امنیتی الجزایر اواخر سال گذشته یک انبار سلاح را در درون آپارتمانی نزدیک کاخ نخست وزیری در پایتخت کشف کردند و معلوم شد سرمنشاء آن اردوگاه های داعش در لیبی است. در این عملیات، نیروهای امنیتی دو نفر مرتبط با شبکه قاچاق سلاح از لیبی را بازداشت کردند.

منابع امنیتی الجزایر در همان زمان از پیوستن سه زن الجزایریِ 19 تا 27 ساله به داعش در لیبی خبر دادند. ان زنان پیوستن خود به گروه داعش را اعلام و فورا پس از رسیدن به شهر سرت لیبی، با تروریست ها ازدواج کردند.
 

پربیننده ترین خبرها