لاوروف: ترکیه با داعش هماهنگ است

لاوروف: ترکیه با داعش هماهنگ است
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 15:09

وزیر امورخارجه روسیه، ترکیه را به مذاکرات سری با داعش و هماهنگی با این گروه تروریستی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم "سرگی لاوروف" روز چهارشنبه گفت: ترکیه در حال انجام مذاکرات سری با داعش برای هماهنگی درباره موضوع ادامه حملات هوایی روسیه است.
وی افزود: روسیه درباره فعالیتهای ترکیه در مناطق مرزی سوریه نگران است، و امیدوار است که واشنگتن به ترکیه اجازه ندهد به خاک سوریه تجاوز کند.
لاوروف تأکید کرد: خطر راهکارهای نظامی برای حل بحران سوریه، واقعی است.
وی خاطرنشان کرد: بعضی کشورها تصمیم خود برای ورود به راهکارهای نظامی در سوریه در صورت شکست مذاکرات را پنهان نمی کنند، و این کشورها به صورت علنی تنفر خود را از شخصیت بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام می کنند.
لاوروف با اشاره به اظهارات "ویتالی نوامکین" شرق شناس بارز روسی گفت که وی 3 سناریو را برای سرنوشت سوریه پیش بینی کرده است که عبارتند از: رسیدن طرفهای مذاکره کننده در ژنو به راه حل میانه، پیروزی نظامی ارتش روسیه یا آغاز جنگی بزرگ با مشارکت چندین کشور خارجی.
وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو، واشنگتن و کشورهای اروپایی همواره اصرار داشته‌اند که هیچ راهکار نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد، ولی بعضی همپیمانان واشنگتن در خاورمیانه با قاطعیت مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند.
لاوروف گفت: این سناریو (راه‌کار نظامی) اکنون واقعیت یافته است، و ما اکنون سخنانی را درباره طرح های اعزام نیروی زمینی به سوریه می شنویم.
وی با اشاره به اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه و حمایت چند کشور دیگر از این طرح، اظهار داشت: دوشنبه گذشته در جریان سفر پادشاه بحرین به روسیه، خبرهایی درخصوص مشارکت بحرین در این طرح منتشر شد، ولی پادشاه و وزیر خارجه این کشور آن را تکذیب کردند.

پربیننده ترین خبرها