رزمایش پیامبر اعظم در جنوب شرق کشور

رزمایش پیامبر اعظم در جنوب شرق کشور
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 09:16

رزمایش پیامبر اعظم از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه جنوب شرق کشور آغاز می شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور گفت: در این رزمایش سه روزه 5 قرارگاه فرعی، یگان های رزمی نیروی زمینی و هوانیروز سپاه، توپخانه، مرزبانی، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی شرکت دارند.
سردار محمد مارانی افزود: هدف از این رزمایش استحکام بخشی به زیرساخت های منطقه برای توسعه و آبادانی، تعمیق ارتباط سپاه و مردم و مشارکت مردم در امنیت منطقه، نشان دادن اراده نظام برای توجه اساسی به جنوب شرق کشور و تمرین برای ارتقای آمادگی همه جانبه امنیتی است. 

پیش از این نیزسردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری عنوان کرده بود که قرار است این رزمایش با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان، جنوب استان خراسان جنوبی و شرق استان هرمزگان به مدت سه روز برگزار شود.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نخستین هدف از اجرای این رزمایش امنیتی حفظ آمادگی رزمی در یگان های منطقه ای، دومین هدف آن نمایش اقتدار نیروهای مسلح مستقر در منطقه، سومین هدف، هویت بخشی و امنیت سازی مبتنی بر بومی و مردمی کردن امنیت در منطقه و چهارمین هدف نیز عملیاتی کردن برخی تاکتیک ها و روش های مختلف عملیاتی در متون درسی است.

بنابر اعلام سردار سرتیپ پاکپور، در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ امنیتی، تیپ ها و لشکرهای مختلف نیروی زمین سپاه سازماندهی شده اند که با اقتدار کامل و آرایشی منظم به اجرای این رزمایش خواهند پرداخت.

211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها