چرا نظر سنجی رانندگی زنان درعربستان حذف شد؟

چرا نظر سنجی رانندگی زنان درعربستان حذف شد؟
دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 - 20:17

صفحه نظر سنجی درباره قانون صدور مجوز رانندگی زن در عربستان سعودی چند ساعت پس از انتشار حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نظرسنجی توسط شبکه تلویزیونی "ام بی سی" عربستان انجام شده که که کاربران "توییتر" با شگفتی مشاهده کردند فقط چند ساعت پس از انتشار حذف شده است.  
فعالان سعودی علت حذف آن را تعداد بالای مخالفان رانندگی زنان دانستند چون 78 درصد از مجموع 55 هزار نفر شرکت کننده در این نظرسنجی به رانندگی زنان عربستانی رای مخالف دادند.
این فعالان گفتند، این درصد باعث شد شبکه ام بی سی ، نظرسنجی را حذف کند چون کاملا مغایر با نسبتی بود که انتظارش را داشت چه اینکه فرمان های اخیر پادشاه عمدتا به نفع چنین تصمیم هایی بود.  
"محمد البراک" عضو انجمن علمای مسلمان درباره حذف این نظرسنجی گفت: هدف شبکه ام بی سی، حمایت از فساد است، بنا براین چون نسبت به این نتیجه شوکه شده بود آن را حذف کرد.
"سعید الزهرانی" فعال اسلامی نیز خاطرنشان کرد، من را به یاد دموکراسی عربی انداختند که یک حزب اسلامی برای یک کرسی صندوق رای را شکست.  
"عصام المعمر" از زاویه ای مغایر به موضوع پرداخت و گفت: دیدند نمی توانند در نظرسنجی در توییتر تقلب کنند آن را حذف کردند این مساله نشان می دهد تمام نظرسنجی هایشان در این شبکه دروغ بوده است.   
"عبدالله الفیفی" خطیب اسلامی گفت: شرع مطهر را نمی خواهند، نظر اکثریت را نمی خواهند اما دیگران را به تلاش برای قیمومیت بر مردم متهم می کنند.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها