سفر داعشی‌های استرالیایی ناتمام ماند

سفر داعشی‌های استرالیایی ناتمام ماند
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 15:05

پلیس استرالیا پنج نفر را که مظنون به تلاش برای سفر به سوریه به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش بودند، دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، این افراد قصد داشتند ابتدا با یک قایق موتوری کوچک خود را به اندونزی و فیلیپین برسانند.
پلیس استرالیا آنها را که حدود 21 تا 31 ساله بودند به تلاش برای ورود به یک کشور دیگر به منظور "شرکت در فعالیتهای تروریستی" متهم کردند. مجازات این اتهام در استرالیا حبس ابد است.
جورج براندس، دادستان کل استرالیا به روزنامه نگاران گفت: این افراد قصد داشتند به منظور شرکت در فعالیتهای تروریستی، به خاورمیانه سفر کنند. آنها در این مورد سابقه دار هستند و پاسپورتشان پیش از این باطل شده است.
پلیس بدون اشاره به اسامی آنها گفت که این پنج نفر پس از طی مسیر سه هزار کیلومتری از ملبورن تا کرنز در ایالت کوینزلند در شمال استرالیا با یک قایق هفت متری، دستگیر شدند.
این پنج نفر که روز سه شنبه گذشته دستگیر شده اند از فردا دوشنبه در دادگاه محاکمه می شوند.
براندس خاطرنشان کرد: پس از آنکه مطمئن شدیم این افراد نمی توانند از طرق قانونی از کشور خارج شوند، آنها را تحت نظر گرفتیم تا چنانچه قصد خروج غیر عادی و غیر قانونی از کشور داشتند، بتوانیم آنها را دستگیر کنیم و این اتفاق افتاد.
پلیس با انتشار بیانیه جداگانه ای اعلام کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر احتمال عملیات تروریستی در داخل استرالیا وجود ندارد.
استرالیا متحد آمریکا است و از سال 2014 از بیم وقوع هر گونه حمله تروریستی از سوی عناصر افراطی داخلی، در آماده باش کامل به سر می برد.
پلیس استرالیا اعلام کرده است که چند حمله تروریستی احتمالی را خنثی کرده است. البته تعدادی حملات جداگانه جسته و گریخته در این کشور رخ داده است از جمله محاصره قهوه خانه ای در سیدنی که در آن دو گروگان و یکی از مهاجمان به قتل رسیدند.
وزیر مهاجرت استرالیا ماه گذشته گفت که حدود 100 نفر این کشور را به مقصد سوریه ترک کرده اند. هدف آنها پیوستن به صفوف گروههای تروریستی از جمله داعش بوده است.
پلیس استرالیا پیش از این گفته بود محل اختفای قایق مورد استفاده این افراد را شناسایی نکرده است و به این علت که استرالیا و اندونزی مرزهای آبی مشترکی دارند که به طول چند صد کیلومتر از آبهای آزاد تا محدودترین مناطق امتداد یافته است.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها