سرکوب معترضان به حملات تروریست‌ها در ترکیه

سرکوب معترضان به حملات تروریست‌ها در ترکیه
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 - 12:21

شهر مرزی کلس در جنوب ترکیه که روزی پناهگاه ده ها هزار آوارۀ سوری بود ، امروز به منطقه جنگی تبدیل شده است، زیرا تروریست ها آن را با موشک و خمپاره هدف قرار می دهند؛ در این بین سرکوب اعتراضهای مردمی باعث افزایش نارضایتی از دولت اردوغان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شلیک موشک و خمپاره به سوی شهر کلس با گذشت زمان شدت بیشتری می گیرد، و مردم این شهر به محض گلوله باران مناطقشان به دنبال جای امنی برای خود می گردند.
موشک ها و گلوله هایی که به کلس اصابت می کند، از مناطق تحت تصرف داعش در شمال سوریه شلیک می شود، و این شهر از ژانویه 2016 تاکنون بیش از 70 بار گلوله باران شده است که در این حملات موشکی و خمپاره ای 21 نفر از جمله چند کودک کشته شدند و مسئولان ترکیه می گویند که این حملات عمدی است. 
برخی از منازل مسکونی در کلس ویران شده و برخی از منازل نیز به علت انهدام دیوارها قابل سکونت نیستند، و خیابان ها تقریباً خالی از عابر پیاده است و مدارس نیز خالی از دانش آموزان شده زیرا خانواده ها فرزندان شان را به مدرسه نمی فرستند.
مردم کلس از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ناراضی هستند. پلیس آوریل گذشته دهها نفر از مردم کلس را که در اعتراض به ناآرامی های این شهر تظاهرات کرده بودند، با توسل به خشونت پراکنده کرد، زیرا کمی پیش از آغاز تظاهرات یک نفر از ساکنین شهر با حمله موشکی تروریست ها کشته شده بود و 26 نفر دیگر نیز زخمی شده بودند.
عمر جیل اوغلو عضو حزب عدالت و توسعه که خانه اش در حملات تروریست ها آسیب دیده است ، با ناراحتی می گوید : دولت کجاست ؟! هیچ کسی از طرف دولت با من درباره خرابی خانه ام تماس نگرفته است. هیچ کس به من نمی گوید که در شهرت بمان ما به تو کمک می کنیم. به جای آن ، به من و امثال من می گویند که اینجا تجمع نکنید، اعتراض نکنید!!
214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها