کشتزارهای مرگ در نینوی!+تصاویر

کشتزارهای مرگ در نینوی!+تصاویر
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 17:35

العالم - فعالان شبکه های اجتماعی تصاویر نیروهای مهندسی پیشمرگ کرد را در دشت "نینوی" درشمال عراق منتشر کردند که هزاران بمب کاشته شده توسط گروه تروریستی "داعش" را کشف کرده اند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه "العالم"، این مواد منفجره خطری واقعی است که تا زمان حاضر دهها فراری از مناطق تحت سلطه داعش بر اثر انفجار آن کشته و زخمی شدند. 
پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از "عبدالله ذنون" یکی از فعالان شبکه های اجتماعی گزارش کرد: نیروهای مهندسی پیشمرگ در دشت نینوی 15 هزار بمب کاشته شده در مزارع مرگ داعش را کشف و خنثی کردند.
وی افزود: این بمب ها خطری واقعی برای غیر نظامیان است و به همین دلیل نیروهای مهندسی پیشمرگ با احتیاط بسیار زیاد به پاکسازی این منطقه و خنثی سازی بمب ها مبادرت می کنند.
"بختیار سورجی" دیگر فعال شبکه های اجتماعی گفت: مزارع مرگ که داعش در مناطق تحت سیطره اش ایجاد کرده دهها کشته و زخمی داشته برجای گذاشته است به همین دلیل از حکومت بغداد می خواهیم با همکاری سازمان های بین المللی به پیشمرگ ها برای پاکسازی این مناطق کمک کند.  
وی افزود: بمب های کاشته شده توسط داعش شامل استوانه فلزی پر شده از تی ان تی، سی چهار و دیگر مواد منفجره است که هدف از ساخت آن منفجر کردن در مسیر پیشروی نیروهای ارتش به طرف مواضع داعش بود اما اکنون به معضلی برای مردم تبدیل شده و به همین دلیل بسیار خطرناک است.
سورجی ادامه داد: داعش همچنین جاده های بسیاری را به منظور جلوگیری از فرار غیرنظامیان به طرف نیروهای پیشمرگ بمب گذاری کرده است.
 

 

 

 

206-211-9
 

پربیننده ترین خبرها