اهانت وزیر سعودی به خبرنگار 72 ساله جنجال آفرید

اهانت وزیر سعودی به خبرنگار 72 ساله جنجال آفرید
يکشنبه 13 تير 1395 - 11:22

وزیر اطلاع رسانی 37 ساله سعودی به یکی از سردبیران و خبرنگاران کهنه کار و باسابقه عربستان اهانت کرد که با موج گسترده ای از اعتراضات همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه القدس العربی، اهانت عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی سعودی به خالد بن حمد المالک 72 ساله سردبیر روزنامه الجزیره عربستان  زمانی روی داد که وی با شماری دیگری از اصحاب رسانه، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی را در سفر به آمریکا همراهی می کرد.

درپی این اهانت، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه عربستان در شبکه اجتماعی تویتر به شدت از الطریفی انتقاد کرده و خشم خود را از اهانت وی به یکی از اعضای تیم رسانه های همراه محمد بن سلمان ابراز داشتند.

برپایه این گزارش، خالد بن حمد المالک از قدیمی ترین و کهنه کارترین روزنامه نگاران عربستان به شمار می رود و اهانت الطریفی 37 ساله به المالک 72 ساله که از نظر سن و سال جای پدرش را دارد، بر شدت خشم و انتقاد روزنامه نگاران و اصحاب رسانه عربستان روزنامه نگاران و اصحاب رسانه عربستان افزود و آنها خواستار عذرخواهی شدند و الطریفی در نهایت برای کاستن از تنش ها مجبور به دلجویی از المالک شد و پیشانی وی را جلوی سایر خبرنگاران همراه بوسید.

یک روزنامه نگار سعودی در این ارتباط نوشت: شیوه برخورد وزیر اطلاع رسانی با سردبیری که جای پدرش را دارد، بسیار اندوهبار است.

یکی دیگر از سعودیها نیز در تویتر خود با اشاره به تاثیر گذاری رسانه ها در افکار عمومی نوشت: برکناری عادل الطریفی خواست مردم است.

یک فعال سعودی دیگر نیز نوشت: میلیون ها ریال خرج رسانه ها می شود و از خروجی آن شوکه هستم.

پربیننده ترین خبرها