روزنامه انگلیسی:

مهاجرانی که پول ندارند، فروخته می‌شوند!

مهاجرانی که پول ندارند، فروخته می‌شوند!
سه شنبه 15 تير 1395 - 16:19

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف تأکید کرد که یکی از قاچاقچیان به مسؤولان ایتالیایی گفته است، مهاجرانی که پول نمی‌دهند، برای اعضای بدنشان فروخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جوزفین ماکینا" روز سه شنبه در گزارشی از رم پایتخت ایتالیا در روزنامه دیلی تلگراف اعلام کرد که این موضوع را یک قاچاقچی اریتره ای به نام "نور الدین عطا" به مسؤولان ایتالیایی گفته است. این قاچاقچی در سال 2014 در ایتالیا دستگیر شد.
بر اساس این گزارش، عطا نخستین شاهد خارجی است که ایتالیا در مقابل دریافت اطلاعات درباره قاچاقچیان انسان، از او حمایت قضایی می‌کند.
پلیس ایتالیا با اطلاعات به دست آمده از عطا توانسته است چندین قاچاقچی انسان، مواد مخدر، و سلاح را دستگیر کنند.
دیلی تلگراف تأکید کرد، مهاجران فقیر که نمی‌توانند هزینۀ انتقال خود به اروپا را به قاچاقچیان بپردازند، به قاچاقچیان اعضای بدن فروخته می‌شوند. و قاچاقچیان در ازای هر نفر 15 هزار یورو می پردازند.
بر اساس گفته های عطا، اکثر قاچاقچیان اعضای بدن مصری هستند و اعضای بدن مهاجران را از بدن آنان خارج می کنند و می‌فروشند.
پلیس ایتالیا این هفته یک باند قاچاق مهاجران را که "گروهک رم" نام داشت منهدم کند. اعضای این باند 25 تبعه اریتره و 12 اتیوپیایی هستند. 2 ایتالیایی نیز با آنان همکاری می کردند. همه این افراد به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند.
اتاق عملیات این گروهک در مغازه‌ای عطر فروشی در مرکز رم فعال بود، و در آنجا بیش از نیم میلیون یورو و 25 هزار دلار پول نقد یافته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها